Gå til innhold

Fikk meg en skikkelig vekker nå - vektklubben...


Gjest

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg en sånn dag som er uforenlig med slanking. Jobb, mye å gjøre, avtaler både morgen og kveld

 

Så til frokost ble det 5 havrekjeks med syltetøy og eplejuice (besøk av venninne på morgenen) Så spiste jeg ingenting før langt på dag, 3 knekkebrød med leverpostei og en cappucino. (Det er min vanlige lunsj) Til middag måtte jeg kjøpe noe ferdigmat, skulle ikke hjemom før neste avtale, så jeg spiste en porsjon biff stroganoff med fløtegratinerte poteter fra Spar. (Ikke det sunneste valget, men jeg følte at jeg hadde spist så lite ellers at jeg kunne "unne meg det") Kom hjem klokken ni, vi hadde INGENTING i hus, og jeg holdt på å sulte ihjel, så jeg laget meg to brødskiver (loff!) med ost og salami, drakk skummet melk til.

 

Følte ikke at jeg hadde overspist, ok, ikke vært sunn heller, men måltidene var jo nokså små, og ingenting snop har jeg spist. Gikk optimist på vekta i dag. Fikk sjokk da den sto på en kg mer enn i går, så jeg løp til pc'n og la inn alt på vektklubb:

 

Bare frokosten min,som jeg trodde jeg hadde tjent inn etter to timers husarbeid først, kom på 800 kcal!!! Lunsjen var jo ok, middagen litt i overkant (potetene gjorde at den ble 300 kcal "dyrere" enn nødvendig) og kveldsmaten min, som jeg ellers ikke spiser, kom på toppen av det hele og bikket det totale inntaket over 2500 kcal!

 

Moralen er at man får i seg tonnevis med kcal ved å velge feil mat gjennom en hel dag, selv om måltidene er lette og man er sulten hele dagen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis fiber på morgenen. Havregrøt er bra og holder lenge. Karbohydrater gjør at kroppen din kan hente energi lengre enn proteiner og fett. Bruk frukt og grønt som knsakemåltider/småspising, bare fruktsukkeret alene gir deg masse energi og frukt er det mye vitamin c i. Spis gjerne en kald pastasalat til lunsj, med grønt i UTEN dressing. Blir det tørt, sleng i litt oliven, frukt, Bittelitt fetaost ect Pasa er karbohydrater, ny energi til muskler og kropp!

Mini gulrøtter er perfekt å knaske innimellom, eller nøtter....det har kommet noen gode nøttemiksposer med tørket frukt og nøtter i KJEMPEGODE og nyttige sultstansere!

Gå trappen istedet for heisen osv Små steg gir til slutt store resultater!!!

 

Spis proteiner til middag. Kyllingfileet, ris og brokkoli med en lett soppsaus f.eks

Og drikk vann, det fyller gjerne suget etter å putte noe i munnen hele tiden, også er det bra for deg!

 

Ikke ha loff i huset, bedre med mellomgrovt brød til ettermiddags/kvelds hvis du absolutt MÅ. Men hold deg unna loff!!!

 

Masse lykke til, og ikke la deg stoppe av "dumme" dager ;)

 

mvh Carine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...