Super-Langbein Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Kom plutselig på det, kanskje han kunne fått det for lenge sia hehe..! 10 mndr nu og ingen allergier i fam.
Super-Langbein Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. februar 2008 Jaja, får visst vente til han er pensjonist da!
mamman til to gutter Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Har raskt tittet litt i "Mat for spebarn" som jeg fikk på helsestasjonen og det eneste jeg finner om egg (sier ikke at det er det eneste som står, men det eneste jeg finner nå;-) ) er at "Et barn har høy risiko for å utvikle allergi hvis både mor og far har betydelig allergisk sykdom, eller mor og et søsken har betydelig allergisk sykdom. Ved høy risiko kan det være grunnlag for å anbefale at enkelte matvarer (egg, fisk, nøtter og erter) ikke introduseres til barnet før etter ett års alder (to års alder for nøtter). Spør om råd hos lege/på helsestasjonen." Ut fra dette tolker jeg at du kan gi kokt egg uten problemer, men du kan jo evt høre med helsestasjonen...
Super-Langbein Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 Tusen takk nurkemamma! Tolker det som deg.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Med mine to barn har jeg fått beskjed (av helsestasjon) om å vente med å gi dem egg til de er kommet i ettårsalderen ...... Det er sikkert folk som tar sjansen på at det går bra å gi de egg før , men jeg valgte å vente ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå