Gjest Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg vil råde dere alle til å dra til kiropraktor først som sist om dere vet det ikke skylles andre grunner. Tulla vår holdt på de første 2,5 mnd uten å finne roen. Gråt masse på kveldene og sov maks 10 min på dag så fremst vi ikke gikk å bar på henne og bysset. Vi fikk jo alle slags råd på helsestasjonen, dråper, bytte melk ++++ men det kunne vi bare ha spart oss , for det gjorde ingen nytte. Heldigvis fikk vi i råd av min mor til slutt om å stikke til kiropraktor!(dette hadde ikke helsestasjonen sagt noe om). Allerede etter første behandling merket vi stor forskjell når vi kom hjem la vi henne i vuggen og hun sov i 4 timer!!;o) Etter 3 behandlinger var hun fin, han fant masse spenninger i ryggen og nakken på henne. Men han sa at man trengte ikke merke noe etter første behandling, og at det faktisk også kunne virke værre den første døgnet for så å gradvis bli bedre. Som regel trengte man 3-4 behandlinger sa han. Barnet bør også være 1 mnd før man starter behandling. Det var helt ufarlig og kiropraktorene er kjempe flinke, de er jo ekspert på alt av muskler og kropp. Så det er det bare å være helt trygg på for de er veldige forsiktige og bryter ikke sånn som de gjør på voksne:o) Skulle ønske noen hadde fortalt oss at det var en mulighet med en gang, for da hadde vi sluppet alt det styre med å prøve alle slags andre mulige råd som vi fikk utlevert. Så ikke nøl jenter/gutter, skader ikke å prøve iallefall:o)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Denne signerer jeg! Vi slet med akkurat det samme, var ikke kolikk, men hun skrek MYE og var urolig hele tiden.. Fikk en helt ny beby vi etter kiropraktor! =) Det jeg vil tilføye er at det faktisk kan komme tilbake! For vi hadde 2 mnd uten kiropraktor, for så å oppdagene at nå begynte vesla å bli velidg urolig på natten igjen, hun vrei og vrei seg og det eneste som hjalp var å stryke henne på ryggen. Da tok jeg turen at, og joda, her var det masse spenninger og litt låsninger igjen!
ulydia Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Har bestilt time, og skal til kiropraktor i dag!! Er litt spent på om ho kan finne noko på pia vår. Håper nesten det, slik at ho kanskje kan bli litt roligare i søvnsituasjonen. Ho har veldig uro i kroppen. Kanskje det kan ha samanheng med at ho blei tatt med sugekopp... ?? Verdt eit forsøk i alle fall...
Legekjærringa Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Helt enig når det gjelder små babyer frem til de beveger seg selv mer og klarer å snu seg osv. Når det gjelder babyer på 5-6 mnd. og oppover som ikke finner roen så er det nok andre årsaker. Stivhet og spenninger går som regel over når babyene blir eldre. Så fremst de ikke dreier seg om KISS osv. Hos oss ble det påvist stivhet i nakke og korsrygg, men beh. hjalp ikke. MEN det er absolutt verdt et forsøkt....har hjulpet mange og babyene får et "nytt liv" etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå