Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Vi har en datter på 6 måneder som er våken ca 10-12 ganger for natta og slik har hu holdt på en god stund. Samboer mener jeg har skjemt henne bort,siden jeg tar henne med en gang hu griner(Dette er noe jeg hart lest i så å si alle babybøker jeg har lest, ta de med en gang,små babyer kan ikke bli bortskjemt på kjærlighet) Idag bestemte han at ikke bare er det slutt på nattmat, hu skulle heller ikke få smokk og bli flyttet på, så nå har vesla grenet hysterisk i en og en halv time, det holder seriøst på å klikke for meg, han har låst døra til soverommet for at jeg ikke skal komme inn, det er nummeret før jeg spenner den opp, jeg greier ikke å høre mer grining, nå er hu helt hysterisk stakkars.....jeg greier ikke mer, hater han. Jeg synes det er altfor tidlig å holde på slik, er jo så å si nett kommet til verden stakkars, nei skulle ønske hu var trygt tilbake i mammas mage, der alt var, trygt, varmt og godt og du hadde alt du trengte til enhver tid for å bli tilfredstilt.....uff....stakkar,stakkar liten Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Vet ikke hva jeg skal si om det andre du skriver. Men jeg syns det er dumt at han gjør sånn uten at dere er enige om det.
Nilu♥ Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 oj, oj...jeg trodde min mann var sta!!! Føler med deg men aner ikke hva du skal gjøre. Den derre Ferber metoden eller hva den nå heter sier vel at man skal begynne forsiktig med å la de gråte i så og så mange minutter også trapper man opp. Ligger mye info om den på nettet, du kan ikke vise mannen din litt om det da?? Sønnen min er 10 måneder pg våkner en 5-8 ganger om natta hvis det er noen trøst... Jeg tåler heller ikk å høre han gråte så jeg tar han med en gang. Men han legger seg "alene" hver kveld. Smokk og barne cd så sover han etter 5-10 min. Hadde det vært noe for dere? PS hvordan er mat rutinene hennes? Kanskje hun trenger mer mat for å sove godt om natta?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Jeg hadde ikke vært sammen med en mann som har slike sadistiske tendenser, det går ikke an å gjøre slik. Skal dere avvenne må det i vertfall gjøres ordentlig, nå skaper han bare en vond situasjon for deg og babyen.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Hun har ikke noe vont med dette som samboeren din gjør! En plass må man begynne med avvenning på natten... Hun kan da vel ikke få mat på natten til hun er over 1 år! Det går så fint ska du se Det er alltid mammaen som har det værst! Lykke til!
samuraibeibi Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Jeg grøsser av det du forteller her. Som en sammenligning minner det mest om gamle dager da barn skulle lære å svømme ved å kastes ut på dypt vann med et tau rundt livet.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Herregud, det går ikke an å LÅSE DØREN til soverommet!! Det er ikke slik en skal avvenne små barn, det skal skje gradvis. Kjenner jeg blir sint på samboeren din. Og ikke la henne få smokk en gang, hva slags menneske er du egentlig sammen med?
kristin2 Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Uff, nei å nei, sier jeg bare. Greit nok at man skal begynne med avvenning, men hallo, det skal IKKE gjøres på denne måten (hvertfall ikke i mine øyne). Låse døren til rommet og la henne ligge å gråte, uff, uff... Hun er jo bare 6 mnd. Hun kan jo ikke ligge alene der inne og gråte hysterisk, det er jo bare helt forferdelig. Skjønner godt at du er rasende. Hva tenker han på egentlig???
Yo&La+spire Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 En og en halv time!? Da hadde eg sparka inn døra for lenge siden! Selv om dere skal gjøre en slik skrikekur (som eg personlig aldri ville gjort uten å utelukke at ingenting annet fungerer) så må det gjøres på en skikkelig måte. Det er ikke forsvarlig å bare begynne så rett på, og la henne skrike og skrike. Dessuten bør beibien sjekkes ved gjevne mellomrom for å se at alt er i orden. Ikke for å skremme deg, men hva om det virkelig er noe galt? At det er derfor hun skriker? Gå inn der og trøst jenta di. Ta en prat med sambo og begynne på nytt på en forsvarlig måte. For dette kommer det ikke noe godt ut av.
samuraibeibi Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Ja, jeg tror samboer'n din jammen har greid å ødelegge nattesøvnen min også. Æsj.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Nei si det, akkurat nå skjønner jeg ingenting, han begynner vel å bli rimelig desperat etter 6 måneder uten mer sammenhengende søvn enn max to timer, men dette er altfor drøyt, det må selvfølgelig skje gradvis og helst uten grining.Og den smokkem nå hu få ha
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Til orintering, han er der inne med henn og prøver å roe henne, men hu vil bare ha pupp! Ingenting annet hjelper, bruker vel mamman som litt som smokk, men heller det enn sånn som det er nå, skjønner ikke at han greier å være der inne
Poteto Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 eg hadde KLIKKET!! grett å å grine litt. men herregud.. spenn nå inn døra å ta ungen med deg å såv en annen plass!!!
Poteto Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 det er ikke for tili å nattavenne babyen helt.. gje ho/han litt vann..
"husmor"med lille Nora Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 herregud!!! spark inn døra å ta ungen din... be han sove på sofaen vis han skal være slik! eller vis dine foreldre bor i nærheten så sov over hos dei! å låse dåra mener eg er barnemishandling!!!!!!!!
kristin2 Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Hvis han er så jævlig desperat på egen søvn så får han f.... meg legge seg på et annet rom da!! Herregud, det går jo ann å sove på sofaen noen netter også dersom dere ikke har så stor plass (det gjorde min mann). Uff, jeg får så vondt av både deg og datteren din. Ser over her at hun har ligget i 1,5 time!!! Hallo, han kan jo ikke være riktig vel bevart. Skal man bruke Ferber metoden så skal man der begynne med intervaller på 3 min. Uansett så skal en baby hvertfall ikke ligge å gråte alene i 1,5 time! En baby på 6 mnd skjønner ikke at hun må sove av seg selv, de skjønner heller ikke at dere eventuelt er i rommet ved siden av. Når hun ser dere gå ut så tror hun dere er borte og hun er garantert redd. En 6 mnd gammel baby gråter ikke på trass. Nei, spark inn døra sier jeg, det hadde jeg gjort. Får helt vondt inni meg av det du forteller. At hun heller ikke får smokken sin virker jo helt hinsides enhver fornuft. Hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk revurdert mannen min (kanskje sterke ord, men nå kjenner jeg det koker i hodet mitt).
Jannamor Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 Dette er INGEN måte og behandle sitt USKYLDIGE barn på. Gi han en sjanse til å åpne døra, eller ring politiet!! Det hadde jeg gjort En slik oppførsel setter verre merker i barnet enn man tror. be han få ræva tilbake i gir!! Med en gang Om hun burde slippe og våkne mange ganger om natta er nå så. Men sjokkbehandling funker ihvertfall ikke. Få krisen løst NÅ så kan dere løse nattevåken senere...
Poteto Skrevet 21. februar 2008 #18 Skrevet 21. februar 2008 hadde eg visst hvem han var, hadde eg gått personlig å ropt han i tryne!! kan ikke holde på sånn.... viss han ikke gjer seg snart, så ber eg deg ringe politiet altså.. helt seriøst.. er på grensa til barnemisshandling detta, viss det ikke er det og!! FY F...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #19 Skrevet 21. februar 2008 UFF og UFF. dette går da bare IKKE ann. vi slet selv med dette, men det ordnet seg heldigvis for oss. ved å være på rommet hennes,stryke på og gi smokk. holdt vel på med dette i en uke. leste dette opp for gubben,siden dette er jo helt hårreisende. han sa: hadde du(jeg altså) gjort gjort sånn med vesla vår så hadde jeg f*** meg ringt politiet. tror du burde ta en skikkelig prat med mannen din. få han for guds skyld til å låse opp døra så du kan få roet henne.
Jannamor Skrevet 21. februar 2008 #20 Skrevet 21. februar 2008 Vel... hvis han er der inne med henne er jo saken en annen. Da føler hun seg jo ikke forlatt. Hun vet at pappa er der. Da er det jo sutring etter mamma. Og det er jo ille nok det altså, og det burde skje gradvis. Synes nok hun burde få smokken ja. Problemet nå er vel at hun er så hysterisk at det eneste som kommer til å hjelpe er deg men. Og om hun sovner og du kommer inn på rommet, vil hun høre deg og starte igjen... Sjokkterapi er INGEN løsning. Jeg sier det igjen. Men hun er ihvertfall ikke alene.
kristin2 Skrevet 22. februar 2008 #21 Skrevet 22. februar 2008 Så nå av oppdateringen din at han er der inne med henne, men uansett, en 6 mnd gammel baby skal ikke hyle i 1,5 time. At han ikke kan gi henne smokken en gang virker jo helt hinsides enhver fornuft. Hva i helvete er så galt med at hun har smokken. Datteren min på 1 år bruker fortsatt smokk innemellom når hun skal sove. Skjønner han ikke at han har med et lite barn å gjøre og ikke en voksen person??? Jeg mener han virkelig bør gå i seg selv. Dette er ikke normalt! Og som jeg sa i sted, kan han ikke sove et annet sted da hvis han syns han har manko på søvn. Kjenner jeg raser her fortsatt, men pokkern heller. Hva svarten tenker han på?? Man SKAL IKKE avvenne med alt på en gang. Det er som andre sier at dette setter dype spor. Og jeg kan garantere at jenta hvertfall ikke kommer til å våkne mindre nå, hun er jo vettskremt. Nei forklar han at dersom dere skal avvenne henne må dere jammen meg begynne på nytt. Det han gjør nå gjør bare vondt værre og er han ikke voksen nok til å skjønne det så må jeg si at hadde jeg vært i dine sko hadde jeg tatt med meg jenta og dratt et annet sted, om jeg så hadde vært nødt å sparke inn døra.
Poteto Skrevet 22. februar 2008 #22 Skrevet 22. februar 2008 er veldig enig med kristin2 her.. begynn på nytt, men gje hu for guds skylt smokken!!! stakkars deg å baby!! hvordan voks han opp egentlig..?
NinaCath Skrevet 22. februar 2008 #23 Skrevet 22. februar 2008 Dette er noe av det værst jeg har lest, og jeg får vondt inni meg av både deg og datteren din. Jeg venter nå mitt 4. barn og jeg kan si at det din samboer nå gjør er ikke veien å gå. Babyen din er 6 mnd! Enkelte av svarene du får her er også skremmende, hva er det for slags oppblåste pedagoger som kommer her med "gode" råd?? Dette MÅ du ta opp med helsesøster. Du sier problemet har vart en stund, det at hun har vært mye våken om nettene. Helsesøster kan gi GODE råd om avvenning, både til deg og far. Hun kjenner dere og barnet. Det må gjøres i morgen tidlig. Fortell hva som skjer! Tillater du, som mor, en slik "terapi" som nå din samboer gir, så er du like ille som han! DU har et enkelt valg, søk hjelp (hos helsesøster) eller kom deg til nærmeste krisesenter så fort som mulig. Jeg er helt sjokkert...LÅSE DØRA!! Far er far, mor er mor, sånn er det med den saken, og akkurat nå trenger dette lille barnet sin MOR!!
Katharina88*Angelica08 Skrevet 22. februar 2008 #24 Skrevet 22. februar 2008 Jeg kunne ikke sakt det bedre selv NinaCath!
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #25 Skrevet 22. februar 2008 Hei Hvordan har det gått??? Selvfølgelig må jenta få smokken!! Å i tillegg må hun jo få mat, hun er jo så liten enda. Avenning skal skje gradvis og ikke på den måten plutselig!! Kjenner jeg blir irritert her nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå