nina_80 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hva kan jeg gjøre for å beholde melka mi? har akkurat blitt slutt mellom meg og barnefaren. Fødte for 3 uker siden, og klarer ikke lenger innta mat pga det. Klarte holde på mlka i 1 uke,men fikk brystbetennelse og det gjorde nok ikke saken bedre at den ene brystvorta var betent.Måtte begynne å gi henne mme for at ho sku legge på seg. Antagelig ikke nok næring i min melk så lenge jeg ikke spiser. Er det noen måte å få den tilbake på? gir mm før tillegg og mens ho får mme for å prøve å holde på det, og jobber med å pumpe. men det virker ganske nytteløst.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Gi mm forst du, det gjorde jeg da jeg slet med brystbetennelse og hadde tette melkeganger (og dermed lite melk). Det er jo flott om du orker a pumpe, det hjelper nok a pumpe ogsa, men det er viktig at du begynner a spise igjen (ikke bare pga barnet da). Det er nok mye naring i melken selv om du ikke spiser, men du kan fa lite melk pga lavt kaloriinntak. Haper du har noen a prate med sann a du kommer deg gjennom bruddet.
lillemell-me.hærlige.gutter. Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 hei har vert i kontakt med amme hjeloen jeg. jeg sliter med og få gutten min til og suge han er 6 dager gammel. og de på sykehuse sa det at han kommer nok ikke til og suge så fikk 2 tab for og stoppe melke produksjonen. så nå i dag er det ikke mere melk. men hu amme hjelpen sa det at jeg kan pumpe meg opp igjen folk som ikke har gåttt gravide har klart og amme unger, så håp er det drikk bare masse vann. så jeg skal prøve og amme skal få dette til.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Afipran (brukes mot kvalme, fåes på respet) har den bivirkning at du får i gang melkeproduksjonen, den tases som en kur over ca 3 uker. Noen ganger må du ta flere kurer. Eller så har du akupunktur som hjelper i 50% av tilfellene og da bor du ha ca 5 behandlinger, 1 behandling i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå