♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Er i 14.uke nå, og fikk første høsten 2006. Veide 125 i starten av første svangerskap og denne gangen veide jeg 115 i starten. Så jeg tok av nesten 30 kg etter forrige svangerskap. Superstolt, men litt bekymra for ny vektoppgang. Har ikke lagt på meg mer enn 1,5 - 2 kg til nå, så jeg skal prøve å ha kontroll selv om jeg er veldig matvrak denne gangen. Det jeg først og fremst lurer på er magevekst denne gangen som jeg er andregangs. Den er ganske rundt og stram om ettermiddagen/kvelden allerede, og jeg føler nesten at gravidmagen allerede rekker opp til navlen selv om bøkene sier at livmoren stiger over bekkenkanten først nå. Ikke så lett når fleskemagen skjuler kulen. Det er irriterende at jeg aldri får se utviklingen av magen på samme måten som det er avbildet i bøker o.l. Jeg husker også folk som var overrasket når jeg måtte si at jeg var gravid i 7.mnd sist. Gud så irriterende! Men jeg hadde ikke typisk gange som gravid og beveget meg lett rundt selv om magen var mye større enn til vanlig. Jeg prøver etter alle kunstens regler å kle meg typisk gravid i alle fall, og det hjelper jo noe. Men akkurat nå føler jeg at magen ser ut som den skal i 5.mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 hei! er 2.gangsgravid sist var jeg 80kg fra start og 125kg på slutten....heelt syykt,enda var jeg ganske forsiktig,men hadde enormt med vann da...var 106kg ved start nå og er snart 16og 99kg, har vært mye kvalm kutta ut brus med vann og godter med frukt:-) men er ofte veeldig opplåst, tror d er normalt,har 3 venninner som skal ha i samme tid og har d akurat det samme så ikke vær redd for å vise va du har:-) en kveld fikk jeg høre at d så ut som jeg var 7mnd på vei....hehe, d er jo ikke vår feil at hormonene og alt som skjer i kroppen jør oss oppblåst, du må ikke tenke så mye på d:-) bare lær deg å godta den du er og den du blir:-)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Hei! Er 3. for meg nå da Magen ble mye større og syntes mye mer med nr 2 syns jeg, men jeg hadde typisk jentemage med nr 1 og guttemage med nr 2. Altså det var mye ekstra rundt hofter og baken også med nr 1, mens det var veldig mage forann med nr 2. Veide 95kg ved 12 uker med nr 1 og 108kg på slutten, 73kg ved start med nr 2 og 102,5kg i uke 36 :-O Nå er jeg vel en 93kg. Blir spennende å se nå denne gangen Magen min er oppblåst om kvelden og hadde jeg tatt på meg mamma bukser så aknskje noen ville sett det alt, men det vil jeg ikke. Er i 10.uke bare Lykke til videre! Du får sikkert en flott mage
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 Hei til dere! Ja, har hørt at magen vokser seg større tidligere ved 2. svangerskap. Egentlig bare gøy det. Klarer jo ikke å vente på at kroppen skal vise tydeligere graviditeten. Skal følge spent med om det blir en typisk jente eller guttemage. Hadde ganske typisk jentemage når jeg fikk jente sist, og denne gange føler vi det er gutt. Spennende å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå