Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 gutten min vill ikke spise,jeg får ikke til å pumpe meg,kommer ingenting ut. han tar verken flaske,tutkopp,glass eller fast føde. hva skal jeg gjøre nå da vist jeg pluttselig mister melken? blir så frustrert jeg. han er 7 mnd gammel,han har vært syk men er på bedringensvei. noen råd?
Poteto Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 har du prøvd å dusje i godt varmt vann. så pumpe? utenom det, så har eg ingen tips.. er vell ikke så mye mer å gjøre?
PlinkiPlonk Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Håper du klarer å bevare melka, men min gutt ville ikke ha mer da han 3 mnd, og jeg fikk mindre og mindre melk. Så jeg måtte gå over til tillegg, dessverre. Eneste er å legge han til ofte eller pumpe deg. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 gutten min liker ikke tillegg og nekter fast føde så vist jeg mister melka vet jeg ikke hva jeg skal gjøre rett å slett. begynner nesten å gråte hær jeg,syns det er helt forferdelig. men takk for råd iallefall. håper han begynner å spise snart igjen.
*1+1=2 små* Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 prøvd sånn nesespray som skal hjelpe å få igang melka?!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Man mister melka råkjapt uten at man merker det... Mini var syk og spiste lite og vips to dager etterpå hadde jeg 10ml melk i den ene puppen og 50 i den andre. (Ingenting i forhold til det jeg hadde før) Men var da på sykehus med mini, så fikk sånne tabeletter fra legen som skulle sette fart på produksjonen igjen. SÅ du kan jo spøøre legen din, de er egnetlig mot kvalme, og så lenge du pumper eller ammer ofte nok tar produksjonen seg opp kjapt.
blaastrek Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Be om resept på Syntocinon nesespray. Den bedrer utdrivingen. Legg på varme kluter på brystene før du pumper. Stimuler puppene ofte, gni og rull.. hehe. Pump ofte.. Ikke stress og ikke vær bekymret - stresshormoner jager melkehormonene unna. :-) Prøv å ta det rolig, om du ikke får tilbake fullt med melk med en gang så kan du gi noe tillegg samtidig som du pumper deg mellom ammingene for å øke egen produksjon. Sov og slapp av så mye du kan, spis og drikk godt. Du kan prøve å drikke amme-te og vørterøl. Om ikke annet så hjelper det mot luft i magen og du får blankt hår. Lykket til :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Lån en litt kraftig elektrisk pumpe på sykehuset eller hs. Drikk ammete og få legen til å gi deg en sånn nesespray som skal hjelpe på dette. Pump i vei. Det kan gå litt tregt og være litt vondt i starten, men etterhvert så går det raskt og smertefritt.. se på en film eller noe mens du holder på, evt. noe veldig effektivt, se bilder av babyen din, eller babyer generelt. Jeg så en lysbildefremvisning av nyfødte mens jeg pumpet meg noen ganger og det var virkelig effektivt.
2 gutter og 1 jente Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Jeg gikk gjennom det samme med min gutt rundt nyttaar. da var han 7-8 maaneder. Han nektet aa spise, og han skydde puppen som pesten. Melkeproduksjonen gikk ned veldig fort, men du mister ikke melka helt. Da leon bestemte seg for at han ville ha pupp likevel, etter ca en uke, saa kom melka raskt tilbake. Lykke til. Det gaar sikkert godt.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Drikk masse eplejuice og granateple juice så skal su se at du får mye mer melk. Men kjøp deg pumpe. Jeg får masse melk ut når snuppa spiser på den enen og jeg pumper den andre samtidig.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 tusen takk for gode råd:) det hjelper masse. men va skal jeg gi han melka i da når han ikke vil ta glass,flaske,tutkopp eller noe? har chicco håndpumpe,har prøvd elektrisk men det funket dårlig,ble bare veldig sår av den. oppgitt ja. håper dere får en fin hælg:)
"gullet" Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 melka kan du faktisk ha ett år etter du har sluttet og amme, det bare minker litt, men d får du kjapt opp igjenn... viktig og ikke stresse når d gjelder pumping, fort gjort atd henger seg opp, utdrivningsspray skal visstnok være fint, men d funket ikke på meg, prøv og legg varmeplaske/varm rispose på brystet 15-20 min før du skal amme/pumpe og masser forsiktig jeg har ikke ammet denne gangen, prøvde litt men har omtent null produksjon pga av ett par brystreduksjoner, men likevel så har jeg melk enda jeg ikke har gjort noe for og ha det, men kjekt og ha den skvetten når han er tett i nesa :-)
"gullet" Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 finnes d ikke sånn drikkenebb eller hva d nå enn heter, de bruker d på sykehuset til spebarn ei veninde av meg måtte gi babyen sin melk på skje husker jeg, full nekt på alt annet
*Rutletutt* Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Hvor lenge har det stått på da? Jeg hadde samme problemet med Milla da hun hadde omgangssyken. Hun kastet bare opp igjen alt hun drakk, så tilslutt ville hun ikke ha noe. Prøvde å pumpe meg, men det kom så lite ut. Hadde i tillegg omgangssyken selv , så fikk ikke akkurat i meg væske ol for å opprettholde - så etter noen dager var det ganske så tomt...men da hun ble frisk igjen og ville ha pupp, så tok det kort tid før produksjonen var som normal igjen - håper det samme skjer for deg da, lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå