<3 lykkeliten <3 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har aldri brukt det på mine tre. Har brukt potetmel på sår rumpe.
hjemmekanskje??? Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Enig... Potetmel er gull verdt )
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Talkum får du kjøpt på apoteket og hos enkelte "naturmedisinske" forretninger. Jeg tror jeg kommer til å bruke talkum på min førstefødte. Kommer ihvertfall til å prøve det =) Poenget er jo, uansett hva man bruker, at pudderet man bruker skal binde fuktigheten, er det ikke? Og det fungerer ihvertfall talkum fint til =) Men det er jo masse andre saker som binder fuktigheten minst like godt da =) Vi får prøve oss frem tror jeg =)
endelig mamma t 2 :) Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Får man ikke kjøpt babypudder på vanlig matbutikk da...? Det gjorde man når jeg fikk min første tror jeg... Jeg kommer nok til å bruke litt pudder nå også, etter bad osv.
Nætte;mortil2 Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Får kjøpt pudder uten parfyme på apotek.. Brukte det nå og da på jr, spesielt på bena for der ble han fort fuktig, så det brukte vi ofte.. Men litt i armhulene når han hadde badet og slikt gjorde jeg også innimellom! Viktigste er jo å tørke dem godt og ha olje i vannet.. . Fikk jeg lære da! :-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 jeg skal bruke talkum-pulver og, det fungerte kjempebra sist gang.
JordbærMamma Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Om du skal bruke engangsbleier så er disse så bra nå at bebisene ikke blir særig fuktige. Om de blir litt såre så lønner det seg heller å bruke en god sinksalve (anbefaler Weleda sin stellekrem! Kjempegod, nr 1 her i huset ble kvitt sårhet over natta med den!) Problemet med pudder er at det vil binde opp fuktigheten før den går inn i bleia og det kan da være større sjanse for at babyen vil bli sår. Litt motsatt av hva man vil. Var annerledes når bleia ikke tok opp så mye fuktighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå