Gå til innhold

jeg skjønner ikke hva det er som plager gutten vår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 4.5 mnd og er blid og fornøyd om dagene:) kjempe skjønn! Men hva søvn angår så har han sovet kjempe lite siden fødselen.. aldri mer enn 11 timer i døgnet!

Nå er vi nede i 8 timer og jeg begynner å bli skikkelig fortvilt! Slik som i kveld så la han seg 2030. Og våkner hvert 15 min og hylgriner! (ikke sutring) Vi MÅ selvsagt ta han opp når han gråter slik...

Så til nå så har jeg allerede vært inne 7 ganger til han og roet han ned.

Men han sover jo når han gråter sånn... (har øynene lukket iallefall)

Samme på dagen, men da er det enda værre, sover kun 5-10 min lunder... hjelper heller ikke å trille tur.. han sovner samme da og begynner å gråte som på kvelden/natta!

Vi har vært til legen med han, men de finner ingenting som feiler han! Ellers lar vi han alltid sovne av seg selv i sin seng/vår seng (alt etter hva som roer han best ned). Han sovner heller ikke på puppen...

Kan også si at ahn vil ikke ha mat om natta ( kun 1 nattmåltid) og ellers spiser han godt gjennom hele dagen. (fullammer)

VI er såååå TRØTT! jeg savner virkelig 1 times sammenhengende søvn!

Kan none hjelpe??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff dette hørtes ganske slitsomt ut.

har dere vært hos kiropraktor, homopat, manuellterapaut ol???

kanskje det kunne hjulpet.

Skrevet

Tenner?

Uansett - søk hjelp. Helsestasjon. Lykke til:-)

Skrevet

Hei.

Det kan være han klør i gommene. Har du forsøkt og massere litt på gommene og smøre dentinox på gommene før han skal sove?

Kan og være mageknip, om ikke det er tennene så kan dere forsøke og gi han litt malt (1-2ts) hver dag i noen dager og se om det kan hjelpe.

Slitsomt for dere, håper dere finner noe som hjelper! Ellers så er det ikke uvanlig at de har noen perioder der de rett og slett er litt utrygge. Husker jeg måtte ha tulla sovende i vogn i stua fram til vi la oss ei uke, for ho hadde totalt allergi mot og sove alene på soverommet. (Kanskje en trøye med mammalukt i senga hans kan gjøre nytten om det er utrygghet)

Skrevet

Hei hei.

Dette hørtes ut som gutten til en venninne av meg.

Kan det være KIS hos din gutt også? Hvor i Norge bor dere?

Anbefaler på det sterkeste å oppsøke en manuelterapaut.

Lykke til.

Skrevet

Vi holder til i Nordland... Nærmere bestemt Bodø.

Har tatt kontakt med HS, og de sier at det ikke er så mye å gjøre siden vi har prøvd "alt"... (ikke skrike kur, for det er jeg og sambo imot, samt han er alt for liten+ at vi vet ikke om det er noe som gjør at han får vondt)...

anonym 22,34: hva var likt med oss i forhold til din venninne?? sov han like dårlig som vår snupp?

*gjesp*:)

Skrevet

han har som sagt vært sånn helt siden fødselen og nå er det enda litt værre pga litt tenner..

bruker heldigvis dentinox og det funker greit...:)

Skrevet

Stikk til kiropraktor!

Høres ut som han kan ha spenninger i kroppen som gjør at han ikke finner roen.

det hadde tulla vår om også holdt på sånn og hun ble kjempe fin etter 3 behandlinger.

Ikke noe å nøle med en gang.

Skrevet

Kan faktisk være at han ikke får nok mat. Mange som trenger mer enn bare morsmelk i den alderen. Selv om de legger på seg greit, kan det hende de ikke føler seg helt mett. Jeg ville ha prøvd litt grøt om kvelden. Gutten min ble helt forandra etter jeg begynte med grøt om kvelden. fullammet han til han var 3,5 mnd, men da trengte han noe med mere næring i.

Lykke til!

Skrevet

Kanskje du skal legge han tidligere? legger jeg jenta mi for seint, våkner hun ørten ganger og griner. Legges hun litt før hun blir trøtt, sover hun som en stein hele natta. Når hun var 4 - 5 måneder var det natta for hun i 18 - 18.30 tiden.

Jeg ville ha startet med grøt om du ikke hadde gjort det, og kanskje et varmt bad før han legges :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...