Gjest Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Lurer jeg på også;-) Er vel kanskje når det er fare for at de kommer seg over sprinkelsengen?
Gjest Linda & AdRiaN Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 mini her er født juli 06, og vi venter nestemann nå i sept-okt.. da tenkte jeg faktisk og prøve med vanlig seng... =) så minstemann kan få sprinkelsenga.. det har jo gått før, så det er vel verdt et forsøk?
1jente2gutter Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Vi sette inn større seng til jenta vår da vi skulle ha nr.2.Da var hun rett rundt 2 år.men hun fikk ha sprinkelsengen inne hos seg å velge hvilken seng hun ville sove i da hun ikke følte seg helt trygg i den store senga!Nå er hun 3 år og sover bare i sin store seng å vi har fått lov til å ta bort srinkelsenga. Tror rett og slett at du må se barnet ann og ikke skremme det med en ny seng så brått
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 De to eldste fikk stor seng i 2års gave begge to. Det var ingen prob og bytte da. Men jeg vil anbefale en "vokseseng" om du skjønner, for da blir de ikke sånn kjempe store og åpne den første stunda når de sluttter med den trygge sprinkelsenga
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 min var 1 år når han fikk vanlig barneseng. han fikk det så tidlig fordi: 1 han liker ikke sprinkelseng, og sov hos meg i stedet 2 jeg liker ikke "fange" barn 3 han sov jo i min så hvorfor ikke i en lik en alene? har gått super fint
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Vi har kjøpt ny seng men ikke tatt den i bruk enda Skal få den når vi flytter, da har hun akkurat fyllt 2 år.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 En venninne av meg måtte skifte til vanlig seng da gutten var litt over året. Han klatret nemlig ut av sprinkelsenga.. Men han gikk hele tiden ut av den vanlige sengen også, og inn til foreldrene hele tiden, eller bare romstrerte litt på rommet/ i gangen, Så de gikk tilbake til sprinkelsenga, men bygget opp rundt slik at han ikke skadet seg om han klatret ut... Han har ikke klatret ut igjen, men man vet jo aldri..
mai mammaen til to Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 vi byttet da snuppa var 19 mnd.. da hoppet hun utav sprinkel sengen.... og siden hun får en lillebror når hun fyller to år så tenkte vi at vi bare kjøpte seng med engang. sånn at hun ble vant til sengen sin før babyen kom og overtok sprinkelsengen
mai mammaen til to Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Marsgutt07. valgte hun sprinkelsengen om kvelden da? vi hadde sprinkelsengen stående på rommet hennes i to netter eller noe..men hun bare lo av oss når vi spurte om hun ville sove der... hoppet rett i den nye sengen.. men spørs jo hvilke seng man kjøper. vi kjøpte en vokse seng...den er ikke så veldig stor nå..så hun føler seg jo trygg oppi der fremdeles
Regnbuens barn™ . Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 hehe, vi byttet ikke før eldste var over 3.5år vi, han trivdes så godt og sov mye bedre der... det tok lang tid før han ble glad i den nye senga hans.. Han klatret ut det siste året selv men det gikk helt fint, og god nok plass var det og;-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Snuppa sov i vognbagen til hun var 6 måneder. Da kjøpte vi luna uttreksseng på skeidar son hun har sovet i siden. Ikke vært noe problem og nå er hun snart 16 mnd. Har aldri brukt sprinkelseng vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå