Gå til innhold

Noen her som har vært på color fantasy eller lignende, med en på 1,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk det greit? Eller ble det kjedelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Vi var på tur i forige uke! Sønnen vår er snart 15 mnd. Hsn storkoste seg! Fikk krype omkring overalt (han går ikke enda) og han elsket lekerommet med stor lego. Alle er veldig service minded og barnevennlige ombord, så det var en veldig fin tur. I tillgg er det badeland med barnebasseng, så liker minsten å bade er det jo midt i blinken.

Vi måtte jo gå på lugaren ganske tidlig da, ca 20. For mye støy til at han kunne sove i vogna på kvelden. Menm det var greit, vi så tv, leste, slappet av og spiste snop fra tax free. ;)

Vi hadde med egen reiseseng, men sto en ferdig oppreid reiseseng på lugaren da vi kom.Den var veldig stor da, så vi tok i bruk vår for å få bedre gulvplass.

God tur! :)

Skrevet

Hei Bekkeblom,

vi skal ta Kielferga til sommeren med jenta vår som da er halvannet år. Bestilte dere en spesiell lugar til barn, eller hvordan gjorde dere det siden det sto oppredd reiseseng da dere kom? Jeg ser at de har en lugartype som er litt større enn de vanlige, er det plass til reiseseng på de vanlige? Godt å høre at ungene koser seg om bord (selv om det nok er litt kjedelig for de voksne ..

Skrevet

Vi var der i mai i fjor, Nikolai var da 6mnd. Det fungerte kjempe fint! Han hadde det moro hele dagen, og da han ble trøtt så sovnet han i vognen og vi fikk festet videre. Han sov godt gjennom den høye musikken!

Vi skal nå i påskeferien, men nå er han eldre så jeg vet ikke om det kommer til å bli like lett denne gangen...

Skrevet

Lille vennen vår var 6 mndr. Vi fikk problemer med at han skrek og skrek. Det var forferdelig. Spesiellt når vi ikke kom oss av flekken. Vi ble fortalt at det er veldig kraftig aircondition på båten. Små barn som puster bare med nesa kan bli veldig tørr og få vondt i nesa si. Det sprenger. NÅr vi gikk ut på dekk med han, sluttet han skrike, noe vi ble anbefalt. Så vi hadde en båttur med masse skrik. Hadde jeg kunnet gjort det igjen, hadde jeg ikke hatt med meg lillegull...Det var så vondt i mammahjerte at du aner ikke. Bare for at vi skulle kose oss, så hadde han det vondt.

Men anbefaler IKKE å dra sammen med SÅ små barn:)

Vil nok tro at det er lurt vente til de er 1 år ca....

Så dette er MIN erfaring:)

Men drar dere, så ha en kjempefin tur:)

Det er en fantastisk båt:)

Skrevet

HI spurte om å ha med barn på 1,5 år, jeg bare delte min erfaring med å ha med en på 6mnd.

Skrevet

Gjorde jeg og:)

Skrevet

Ok:) Jeg har lenge trodd at det blir verre å da dem med når de er over året, men kanskje ikke i ditt tilfelle he he...

Skrevet

Om det blir værre eller ikke, det vet jeg desverre ikke noe om.

Men det er da bare prøve det da.

Er vel sånn man finner ut av ting.

Selv om vi deler erfaringer her, så betyr ikke det at hverken din eller min erfaring er det rette for hver enkelt baby/barn.

Ingen barn er like, og da må de testes i ulike situasjoner, og dette vet vi begge regner jeg med?:)

Ha en god lørdagskveld, før vi går i tottene på hverandre her pga ingenting:)

Men båten er flott den:)

Skrevet

Hæ? Oi, jeg har ikke forstått det slik at vi går i tottene på hverandre:/ Jeg lurer egentlig på det samme som HI, og er usikker på om jeg skal ha med Nikolai når vi reiser i påsken. Selvfølgelig er det ikke noe fasitsvar, men det er jo interessant å høre andres erfaringer! Merkelig innlegg fra deg det siste her...

Skrevet

Obs...beklager., min feil........ehh....Jeg leste det litt feil tror jeg, og missforsto litt uttale bare......Sorry.... Littt trøtt etter en lang tur til sverige for å hente ny barnevogn..:)

Men ok...Da er jeg på riktig vei her.....hihi....

Men da ønsker jeg dere en riktig god påske, og at uansett valg dere tar, at det går bra:)

Nokk en gang...beklager....

Skrevet

He he, går bra det:) Gratulerer med ny vogn, alltid moro det;)

Skrevet

Vi reiser med båt jevnlig og det er varierende om det er plass til reiseseng og om de har det tilgjengelig.

Vi har brukt bagen til vogna så lenge det har gått og deretter vogn. Sist sov hun i dobbeltseng med oss fordi vi hadde valgt litt ekstra stjerner. (der er det tv, litt triveligere når vi må være på lugaren)

Men må legge til at vi reiser kun med båten som transportmiddel, ikke for hverken kos eller fest egentlig... Har svigers boende ikke langt fra hirtshals.

Men båtene er veldig barnevennlige og de som jobber der tar godt vare påd e som har med seg småttiser.

Skrevet

Det jeg egentlig lurer mest på er om det blir like problemfritt å ha med Nikolai som det var sist, for da var vi ute og festet til kl. 2 begge nettene, og han sov pent i vognen gjennom alt bråket he he...

Skrevet

Tviler på en på halvannet år sover seg gjennom festingen:) Men det vet dere vel best selv;) Hadde aldri gått med min hvertfall;)

Har reist med color fantasy en gang, og de ordinære lugarene med utsikt mot promenaden eller havet er ganske trange (med køyesenger). Tror jeg ville spandert på litt bedre lugar hvis hele familien skal ha det bra:) Da får de litt mer plass å bevege seg på også. Dessuten er det tv. Kjipt og sitte på en trang lugar med en som legger seg kl 1930. Eller at man må gå ned og feste alene pga den andre må være på lugaren;)

Skrevet

Hm, forresten tv er det vel på alle lugarene. Men på de trange blir vel reisesenga stående rett foran tv, så det har ikke så mye å si;)

Skrevet

Heldigvis (?) så legger ikke Nikolai seg før 22, og han pleier å sove tungt. Kanskje jeg skulle gått tur med han til en restaurant med høy musikk litt sent på kvelden, og se om han fortsetter å sove...

Skrevet

Får man reiseseng altså? Det fikk ikke vi sist... Men jeg regner med at Nikolai sover i vår seng...

Skrevet

Ja du får forsøke det:) Det rister vel litt på båtene så da vugges han kanskje gjennom det ene og det andre:) Min legger seg kl 19 og blir redd hvis han våkner av høye lyder, så det hadde vært utelukket for oss. Reiseseng må du vel kanskje ha med selv ja.

Skrevet

Vi var på fantasy når tuppa var 16 mnd :) det gikk strålende og vi storkoset oss alle mann.

Hadde med vogna som hun sovnet i om kvelden når vi ville sitte å kose oss litt på resturant e.l.

Så sov hun mellom oss om natten.

Lugarene er ganske små, var hvertfall ikke plass til noen reiseseng i vår lugar.

Men det er stor dobbeltseng så det var god plass til å ha tuppa mellom oss i sengen :)

Skrevet

Var det mye støy på restaurantene da? Musikk? Jeg er spent på om han klarer å sove gjennom høy musikk, det gikk veldig bra sist...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...