Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg og bf er vell ikke hel "enige".. :/ Fikk brev av han (via nettby) om hvordan det gikk med svangerskapet osv. Og om vi kunne frefftes en dag, for å finne en løsning med barnet og bli enige. (Greitt nokk det) Men, ettersom vi bare krangler og ikke finner en løsning uansett, så sa jeg at vi kunne heller vente til et møte med familievernkontoret, så vi har en 3'mann tilstede så vi kan skive en AVTALE om samvær osv osv.. Så, skrev jeg opp en liste med generelle fakta, om barnebidrag, samvær med nyfødt baby, vanlig samvær osv osv.. (Har selv vært i konakt med NAV, familieverkontoret og lest en del her inne, og googlet masse så fakta jeg skrev stemmet, fikk også fakta biten "godkjennt" av pappa og søskenbarn av meg:p) Da fikk jeg bare tilbake at han skulle IKKE betale noe barnebidrag så lenge han er lærling og det jeg skrev var bare tull (for han hadde selv snakket med noen, så han viste godt hvilke rettigheter han hadde), han ville ikke ha så lite som "forslaget mitt" (ailltså; Anbefalningene til FVK), og han trengte heller ikke å høre det av meg, for han mente jeg tok toootalt feil og han viste hvilke rettigheter han hadde.. Jeg spurte, om hva han tenkte, og hvordan han ville ha det.. Da sa han at det fikk jeg vente med å høre, til vi skulle inn til FVK. Og denne mannen sier at JEG ikke vil samarbeie..? Så skrev jeg at han måtte begynne å tenke på BARNETS BESTE, og ikke HANS BEHOV til å treffe barnet oftese enn hva det FVK anbefaler (snakker om baby nå, som er for ung til vanlig samvær). Og at det var snakk om et LIV, så han kunne ikke bare tenke på sitt behov for å treffe barnet. De sa jo det på FVK, kortehyppige besøk hjem til mor. Men, det er ikke bra nokk. Så begynnte han med at HAN kunne ta omsorgen istede, ettersom et barn har godt av 1 hjem. Så skrev jeg bare tilbake at ja, jeg kunne heller gidd fra meg omsorgen istede for å dele 50/50.. (ikke at jeg VIL, men bare for å markere litt hvor jeg er "imot" delt omsorg da). Hva mener dere? Skal jeg møte han på en cafe, og snakke ut om ting? Eller kan det være lurt å vente til møte med FVK der det er en 3'mann tilstede? Jeg blir veldig frustrert, han krever masse. Virker som at han tenker mer på SITT eget behov for å bli "super pappa" og vil ha alt selv. Virker ikke slik at han faktisk tenker på hva som er bast for den lille :/ Må legge til at det er ennå lenge til termin, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han mase om dette NÅ liksom Vi har aldirg vært skikkelig sammen, bare "datet" i noen uker. Unge er vi også. Jaja, slik kan det gå! Ikke drømme situasjon..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hvorfor skal du hjelpe ham med hans rettigheter? ta vare på deg selv og barnet, la ham seile sin egen sjø... En far som ikke har bodd sammen med mor hverken før eller etter fødselen han ikke nubbesjans til å få 50/50. jeg hadde nektet å møte ham/diskutere dette før etter barnet er født. -og sørget for å krysse i rubrikken for mor skal ha aleneansvar. uten delt foreldreansvar kommer han ikke langt med noe som helst. Stå på og lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Si det,si det.. Er så vanskelig å bare tenke på meg selv og barnet, når han kommer og "maser" om alt mulig. Domstolene kan heller ikke dømme 50/50, uansett;) Å godt er det! Har lest masse om samvær osv, om hva som er vanlig, men har mener det er alt for lite og vil ha mer "enn hva jeg kommer med". Sa til han at han bare fikk stevne meg for retten da, så fikk vi heller ta det fra der. Er jo ennå leeeenge til, det første året skal jeg jo amme også! Huff, tror han er av den typen som tror at han bare kan komme på døra hverdag den første tide, med grunn: For at han har like mye rett som meg å treffe babyen! Bli litt lei. Klart jeg vil at babyen skal få en far, å kommer aldri til å nekte for samvær! Men, jeg ønsker heller ikke at det skal gå over "grensen", skal han komme hver dag blir jeg gaaal i huet mitt Hehe! Og kommer aldri til å nekte vanlig samvær når barnet blir gammel nokk til det! Han sa at han hadde fått informasjon av noen, og vist GODT hvilke rettigheter han hadde, så jeg spurt om hva det var, og hvordan han ville det skulle være.. Fikk bare tilbake at jeg måtte vente til vi skulle til FVK så fikk jeg gøre det DA.. Åh..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Hei=) skulle bare si at jeg er i akkurat samme situasjon som deg, så du er ikke alene. barnefar bare krever og krever, og kom til og med med det at han skulle ha hele omsorgen når barnet er 6 mnd..nå vet jeg jo at det kommer aldri til å skje, men det er frustrerende at det skal være sånn. Vi har heller aldri vært sammen og han ville ikke ha no med verken meg eller barnet å gjøre da jeg først sa jeg var gravid. Men nå er det snudd, nå skal han ha alt. Jeg vil så gjerne at man skal kunne samarbeide. Kommer aldri til å nekte han samvær med barnet, men jeg vil ha hele foreldre ansvaret. Håper det ordner seg for deg og at dere finner ut. jeg tror at disse vanskelige fedrene vil bli bedre etter at barnet er født. Skulle likt å se HAN ta seg av et barn på bare 6 mnd alene..haha:P
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Hei! Godt å høre at jeg ikke er alene;) Det er et evig slit, det er det! Nå er jeg veldig "gammel dags" da, og føler at det blir mest "naturlig" at et barn er sammen med mor, dersom mor og far ikke er sammen. Er jo tross alt vi som bærer fram dette barnet også Ja, vi får bare satse på at alt blir bedre etter barnet blir født! Jeg tenker masse på melka, om bf og måten han er på, stresser meg så jeg må "legge ned meieriet" Hehe.. Har du noe kontakt med bf der? Lurer på om jeg bare skal gi blanke f*** i ham videre? Vente til etter fødsel liksom, har er jo en stooooor dust da.. =/
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Melder meg inn her jeg.. Hva er det med mannfolk? Var heller ikke sammen med bf, og han skal ha alt! Ikke intr i å samarbeide. Jeg vil gjerne få til at samarbeid så han kan være mye på beøk hos oss(etter avtale selvfølgelig) og det raskere kan bli overnatting hos han. Det er ikke godt nok. Vi skal på fvk på mandag og hvis jeg ikke skriver under på det han vil, truer han med rettsak. Godt vi er voksne og kan samarbeide! Det er som dere sier, barnet først. Og det må dere huske også, det går ikke bare på amming, men på hva barnet er trygg på. Hvor langt på vei er dere? 30 uker her, så er ikke så lenge igjen. *L*
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Jeg har også vært i samme situasjon, barnefar krevde 50/50 og ville hindre meg i fra å flytte ut av byen han bor i. Vel han kom ikke langt med noen av delene. Jeg har hele veien sagt at han får det samværet som passer i forhold til barnets alder og trygghet, men han ville ha det på sin måte eller ingenting - så nå har bf ingen kontakt med datteren sin .... Han har i tillegg funnet seg ei som har drevet med offentlig skittentøykasting av meg (uten at hun kjenner meg eller noensinne har møtt meg). Har selvfølgelig anmeldt henne, men allikevel er det leit å vite at datteren min ikke kan treffe faren sin mens hun er lita pga min redsel for hva den dama som bor hos ham kan finne på. Det hun har gjort på nettet gir meg en ganske god pekepinn pp hva slags kvinnemenneske det er.
mamsemums <3 Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 16 uker jeg, så hvorfor skal han mase om ALT NÅ liksom!? Det undere jeg på! "god å høre" at det er flere i samme situajson, eller at jeg ikke er alene! Vanskelig situasjon. Det er utrolig vanskelig å forholde seg til en person som ikke er interrisert i å tenke på BARNETS BEHOV før seg selv!! Blir helt maktesløst, alt eller ingenting skal han ha liksom. Blir litt (eller veldig) sinna når han sier at jeg er egoist, lite samarbeidsvillig og at JEG ikke tenker på barnets beste. Heller han som tenker på SINE behov , å ikke den lille. Jaja, regner med at han får et lite "sjokk" når vi en dag skal på FVK, og han faktisk hører at det er ikke slik at uansett om han er far så kan han ikke komme busende på døren min hver dag den første tiden. Og at samvært må trppes opp. Som du sier "samværet som passer i forhold til barnets alder og trygghet". Er dere gamle? Jeg er selv bare 19, og bf er 21.. Huff, vanskelig.. At hun har snakket masse dritt om deg?? Hjelpes, jeg er ung alltså; Men jeg vet at det er bare noe man ikke gjør! =/ Trist og umodent.
mamsemums <3 Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Wops, og der var jeg ikke anonym lenger!! Jaja......
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 jeg synes det er så trist at det skal være sånn! At de skal ha alt eller ingenting. Min bf sier også dette. Har et inntrykk av at vi som mødre ofte prøver å få til et samarbeid med bf. skal ikke snakke for alle. Men at vi også må få lov til å si nei til noe. Gjør vi det er det liksom vår skyld at de stikker hvis det blir et nei for mye. Jeg selv føler meg ofte som en vandrende livmor, han glemmer at jeg er moren og at jeg også vil være mamma. Jeg vil jo også ha tid med barnet mitt, og gjør det jeg føler er riktig. Men får ikke han viljen sin, så kan det liksom være det samme og alt er min skyld. Trist å høre at det er flere av oss. men godt at vi kan hjelpe og støtte hverandre også. *L*
mamsemums <3 Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Enig, veldig godt å snakke ut med andre i samme situasjon! Men, det ordner vell seg sikkert for oss også!! Får satse på at det blir et kjempe bra samarbeid mellom oss og bf.. Får får bare være positive og tro på det beste Stå på jenter, dette skal vi klare... *optimistisk*
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Skriver en "oppmuntring" her også jeg jenter, Siden denne tråden var om samarbeid om samvær med vanskelige og kravstore bf'er.. Les innleggene mine i "Fvk imorgen, gruer meg" Ble litt lang! Men min bf har jekket seg ned maaaaange hakk nå. Var der i dag, så skal ikke si hva han gjør imorgen, Men det er alltids verdt et forøk? Hvordan går det med dere? *L*
Muttern Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Ikke begynn å krangle med barnefar om bidraget, dere sender krav om bidrag via nav så ordner de opp. Han lærlingen oppi her har nok rett i at han får redusert bidrag eller bidrag satt til null, men det er jo avh av inntekten. Tror også dere alle sammen tjener på å la fvk realitetsorientere barnefar. Det gjorde de i min sak også. Bf krevde delt bosted og jeg var innstilt på å ta kampen (vi bor i hver vår landsdel). FVK anbefalte han å trekke forslaget, noe han gjorde. Så lenge bf har urirmelige krav, unngå diskusjoner direkte med han. Best at noen andre gjør det, f.eks fvk. Ellers, det som preger alle innleggene i tråden er en holdning om at dere, som mødre, alltid vet best. Slik er det ikke alltid. Og bf blir ikke mildere stemt over å bli møtt med en slik holdning. Det er bare teit av dere,og taler ikke deres sak hvis den havner i rette, å nekte bf deltagelse ved å nekte delt foreldreansvar. Delt foreldreansdvar får bf så lett som bare det, hvis han ønsker det. Får et inntrykk av at dere deler ut foreldreansvar kun hvis han fortjener det, men da er dere ute på tynn is.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2008 #14 Skrevet 5. mars 2008 å så mange meninger "muttern" skulle ha i dag da?? det er jo ikke snakk om hvem som "vet best", de som har diskutert over her skriver jo bare fakta. Ingen av dem sier at de vil nekte bf deltagelse (!!!!), samtlige vil bare at det skal gå an å samarbeide med han... og tror du virkelig han får delt eller tatt fra mot rett til omsorg ¨så lett som bare det???? alvorlig talt.... det blir nesten så dumt at jeg ikke burde kommentert det engang, men jeg gjør det likevel så du kanskje forstår det en gang for alle.. som mange vordende mødre har skrevet her inne, og som nesten er allmenn viten, er jo at så lenge ikke bf har bodd med mor så kommer han aldri til å få delt samvær på lik linje med mor, og HVERTFALL ikke tatt omsorgen fra henne.. (med mindre det er et heeelt spesielt tilfelle som at hun er rusmisbruker o.l.) got it?? til dere andre? ville ikke tenkt så mye på det når det er så lenge til den lille kommer, og jeg håper virkelig det ordner seg for dere,og at bf tar til vett og at samarbeidet blir bra
Muttern Skrevet 6. mars 2008 #15 Skrevet 6. mars 2008 Nekter mor samvær er det en høyesterettsdom på at hun da mister omsorgen. Nå er det ingen her som jeg har sett om nekter samvær. Og; retten kan dømme 48-52....... Så skriver du rett over her "de som har diskutert over her skriver jo bare fakta". Ja, nettopp det jeg påpeker. Jeg formulerte det som "vet best", du som fakta. To sider av samme sak. Vi er dermed enige i at mødrene som har skrevet i tråden har enerett på å vite hva som er rett/fakta. Videre "Ingen av dem sier at de vil nekte bf deltagelse": Nåja sier jeg bare, er ikke å nekte foreldreansvar det samme som å nekte deltagelse......
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #16 Skrevet 6. mars 2008 jo men hvem er d som nekter deltagelse da....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #17 Skrevet 6. mars 2008 Å nekte foreldreansvar er ikke det samme som å nekte deltagelse!!!! barnefar får delta så mye han vil og ha vanlig samvær som vil bli en dag i uken og annahver helg. Men jeg skal ha hele foreldreansvaret. Dette fordi jeg ikke kjenner han noe særlig og vi har aldri bodd sammen. Det blir absolutt helt feil å si at å nekte foreldreansvar er det samme som å nekte deltagelse!!!
Muttern Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 Uten delt foreldreansvar kan du nekte han innsyn i opplysninger fra helsestasjon, bgh/skole (når den tid kommer). Rent praktisk er det kun i forbindelse med pass jeg har trengt å innvolvere bf. Så lenge du ikke nekter han slik deltagelse, trenger han strengt tatt ikke delt foreldreansvar. Mange fedre føler seg derimot som annenrangs forelder uten delt foreldreansvar. Plikt til å betale bidrag, ingen rett til innsyn og deltagelse. Så hvis han ønsker delt foreldreansvar er det vel ikke noe i veien for å gi han det? At du ikke kjenner han og derfor ikke vil gi han delt foreldreansvar er helt utrolig av deg å si all den tid du har valgt å føde hans barn. Han vil få foreldreansvar så lett som bare det om han skaffer seg en advokat.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #19 Skrevet 6. mars 2008 Satan Muttern er du egentlig en mann, for man skulle nesten tro det som du harselerer med jentene her inne og går sterkt på barnefedres rettigheter og ditt og datt! Dette forumet heter ikke snart alenefar, det heter snart alenemor så la jentene få lette hjertet sitt her inne uten at du skal komme med pekefingern og leke sjef!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #20 Skrevet 6. mars 2008 Muttern: Delt foreldreANSVAR er lett å få ja... Men det er ikke rart det er mange her inne som er skeptiske til det. En bf sm ikke vil samarbeide, mye lyst å dele foreldreansvaret, jada! Man kan jo bare se om han gidder å gå til sak for å få lov til å bestemme om ungen skal ha pass eller ikke, eller om han bare vil kreve det for så å ikke gjøre noe med det? Det er opp til hver enkelt om de vil prøve ut bf eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #21 Skrevet 6. mars 2008 Når far har delt foreldreansvar kan han faktisk nekte deg å dra til utlandet på ferie. Det er ingen gunstig situasjon akkurat. Så behold foreldreansvaret alene, og la far få almindelig samvær i forhold til barnets alder.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2008 #22 Skrevet 6. mars 2008 signerer de 3 innleggene over mitt her, og drit i hva muttern sier, jenter!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #23 Skrevet 7. mars 2008 Valgt å føde hans barn? hva faen? valgt å ikke ta abort me VÅRT barn heter det!!!!! Du MÅ være en mann. Bare menn kan si noe sånt...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2008 #24 Skrevet 7. mars 2008 Muttern er nok en bitter mann som ble fratatt samværsrett med sine/sitt barn pga all DRITTEN som stadig gulpes opp i tide og utide!!! At det er mulig. Du er så stygg mot enkelte her inne at jeg gremmes når jeg leser innleggene dine. Du har ikke noe profil heller, så tviler på at du venter barn, prøver eller noe liknende i det hele tatt. Er kun på sider som dette("snart alenemor") du er, og hvis du faktisk ikke har noe BARN I MAGEN eller eier noe forståelse/innsikt/kan komme med oppmuntrende ord til andre her inne, så gå over til DIB. Ikke kom hit inn og ødelegg svangerskap og div. med de arrogante og jævlige holdningene dine. Folk her inne har NOK bekymringer fra før av! Vi trenger ikke deg i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå