studdis Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er student og skal etter planene være ferdig våren-09. Egentlig burde jeg nok vente med å planlegge å få et barn til, burde fått meg jobb og jobbet litt først. Men jeg har tre barn på 11,8 og 4 år - og føler at dersom vi skal ha flere så burde det bli ganske snart. Vi hadde opprinnelig bestemt oss for å ikke få flere, men jeg ble så babysyk for alle venninnene mine er gravide/har baby nå. Dermed snakket jeg med mannen min og han hadde veeeldig lyst på en til....impulsivt fjernet jeg hormonspiralen og nå klarer jeg nesten ikke tenke på annet. Det beste hadde vært å vente en liten stund før vi begynner å prøve, slik at vi får termin i april/mai/juni...men det er så vanskelig å vente. Har allerede vært uforsiktige et par ganger - tror jeg innerst inne ønsker å bli gravid så fort som mulig...*sukk*, det er ikke lett å være fornuftig altså. Er dere flinke til å planlegge og vente på riktig tidspunkt i livet og på kalenderen? Må tilføye at vi klarer oss greit økonomisk - har arvet hus og han har en middels godt betalt jobb.
magj Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Ikke planlagt noe her. De har kommet når de kom. Alle årstider er fine på hver sin måte.
Sånn kan det gå Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Om du mottar studielån i studiet så er akkurat ved avslutningen av studiet det aller dummeste tidspunktet å føde på, med tanke på økonomi, siden du da ikke får fødselsstipend fra lånekassen.
studdis Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har tenkt å søke et ekstra studieår slik at jeg vil motta fødselsstipend. Da kan jeg gå på skolen dersom jeg orker/alt går greit med babyen o.l. , det stilles jo ingen krav til at man fullfører etter det jeg har hørt. Men dersom jeg blir gravid nå, så vil jeg jo få termin i desember/januar.... og da må jeg jo fullføre semesteret. Men jeg har egentlig bestemt meg for å la naturen gå sin gang nå. Alt ordner seg nok uansett - det er jo mulig å utsette skolen også.... Men det er litt skummelt, de andre gangene har jeg vært i jobb, så dette er en mer usikker situasjon. Jeg vet jo heller ikke om jeg er så heldig å få barnehageplass når den tid kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå