Drangelina Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hodet holder på å eskplodere, har andre runde med bihulebetennelse på kort tid. Har brukt altfor mye nesespray allerede, og vil ikke bruke rinexin fordi jeg er gravid. Er det noen som har noen gode råd? Er desperat!!!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Nesehorn! Fantastisk.... Men ellers er det bare å holde ut, eventuelt få antibiotika.
Drangelina Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2008 Må jeg ut å fange nesehorn??? Eller mener du en sånnballong som man skyller nesen med? Penicillin har ingen dokumentert effekt på bihulebetennelse før det har vart en stund...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Det har dokumentert effekt før det har vart en stund, jo, det er bare det at man som oftest ønsker å se om kroppen kan fikse det selv først. Mne jeg mener et sånt plas-horn som man skyller nesen med, ja. Det lindrer en del, og man får ut alt gugg.
Himmel og hav Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Fenumax fra helsekosten, men vet ikke om du kan bruke den når du er gravid. Ellers så kan du prøve dampbad med peppermynte eller eucalyptusolje i. Akupressur: sett tomlene mot innerste side av øyenbrynene og masser i et minutt med et ganske hardt trykk. Gjør det samme med et punkt på kinnet ca 2-3 cm rett ut fra nesevingen, oppunder kinnbeinet (du kjenner det npr du treffer!).
Gjest irismor Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Var hos min lege går for å få hjelp mot bihulebetennelse. Hadde ventet en smule forlenge for jeg fikk hjelp. (7uker) Fikk bactrim mot betennelsen. Men fikk beskjed om at hvis jeg brukte nesespray kun før jeg la meg så kan den brukes lenger enn 10 dager. Men nesehorn er en god løsning hvis du vil vente med medisiner. Du får kjøpt det på apoteket.
Himmel og hav Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Glemte forresten å si at akupunktur er suverent mot bihulebetennelse, men da må du finne en dyktig akupunktør.
Drangelina Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2008 Himmel og hav: har prøvd disse pressor-punktene, men uten effekt. Får finne meg en akupunktør i morgen. Takk.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 saltvannsspray, hvis du ikke bruker vanlig nesespray. Nesehorn. og snyt et nesebor av gangen, sørg for og tømme det helt før du snyter det andre
Sivalur Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Du kan ikke ta Fenu-max når du er gravid, men nesehorn er som de skriver over her helt fantastisk. Skyll i vei, flere ganger om dagen. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå