Gå til innhold

doc halslinser, noe vi gravide skal holde oss unna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så usikker på dette? har influensa å føler dette hjelper, men er det trygt å ta?kom plutselig til å tenke på at det kanskje ikke var så veldig heldig? noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Tuller du?

Hvorfor skulle vi ikke kunne det?

Skrevet

Kunne ønske jeg fikk en tier for hvert matinnlegg som kommer ut på BIM da skulle jeg jaggu pussa opp stua! ;)

Skrevet

henger meg på den du...

kunne kjøpt meg leilihet jeg da tror jeg...

Annonse

Skrevet

hehe..sant det!men begynte plutselig å lure så fælt! har jo spist doc til den store gullmedaljen, å kom plutselig på dette! like greit å spørre lissom;p men er mya mas rundt dette da,sant det!

Skrevet

tror det er bare de med solhatt man ikke skal ta... vanlig doc er nok ingen fare vil jeg tro

Skrevet

Har aldri hørt at vanlig doc skal være farlig å spise da. Det eneste er jo at du får i deg sukker,men hvem får ikke i seg litt sukker i løpet av svangerskapet. Tror du trygt kan spise dem.

God bedring forresten,håper halsen snart blir bedre.

Skrevet

Det som jeg syns er så bra med BIM er at jeg kan stille alle mulige spørsmål om mat, drikke osv. Stilte et spørsmål ang. eplejuice, og jaggu fikk jeg et beroligende svar fra ei hyggelig ei:)

Er fullt klar over at det ikke er eksperter på området som svarer, men det er jo ganske mange forskjellige folk her inne med yrker fra prest til lege sikkert, og så handler det om andres erfaring. Dessuten er det godt for meg som er en slik engstelig og bekymret sjel å få svar fra noen. Har aldri fått kjeft hittil. Må jo regne med å få det også, men jeg håper heller at de som er lei av disse matinnleggene bare overser de da.

Jeg vil iallefall takke alle her som hittil har kommet med beroligende svar til meg når det er ting jeg har lurt på. Jeg kommer til å skrive inn igjen hvis det er noe jeg lurer på. Ta det som en tillitserklæring.

Når det gjelder Doc halslinser, så tror jeg det er ganske så trygt. Eneste jeg har hørt er at man skal være forsiktig med for mye salt lakris. Men det er jo også andre smaker på Doc.

Hva gjør du ellers for å bli frisk fra influensaen forresten? Har du feber? Har ikke fått influensa hittil i svangerskapet, og har ikke lyst til å få det.

Er i uke 26.

Lykke til!

God bedring!

Skrevet

hvorfor du lurer på om DOC er uheldig for fosteret? skjønner ikke helt det....

det er jo en halslinse.

det med lakris er jo at det har lakserende effekt, men det gjelder jo om du er gravid eller ikke. Liksom ikke lurt å spise en hel pakke med pingvin lakris på 5 minutter;)

Skrevet

HVIS det skulle være noen "fare" med DOC, så må det være at det inneholder Aspartam, det har jeg hvertfall sett på noen av pakkene. Vet ikke om det gjelder alle, eller bare de nyeste typene.. Og Aspartam er jo ikke bra for verken oss eller fosteret.

http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/lightprodukter-og-aspartam.html

Det er jo mye for og imot aspartam, men jeg velger hvertfall å spise minst mulig av det. Kunstige tilsetningstoffer fins i det meste av mat, og nettopp derfor prøver jeg å unngå det mest mulig!

Skrevet

Er det nødvendig å bli så irriterte for sånne spørsmål? Tenk om like mange skulle svart med like hissige innlegg når det er noe dere lurer på..! Egner det seg å svare hissig på spørsmål om blødninger i svangerskapet for eksempel? Eller om kynnere etter sex? Kunne kommet med mange eksempler her på spørsmål som gjentas her inne, men som ikke får aggressive svar tilbake.

HI her lurer faktisk på om hun kan skade fosteret ved å ha i seg halselinser. Og jeg skjønner spørsmålet jeg! Det er jo så mange tilsetningstoffer der ute som man skal være obs på...

Til HI - Jeg tror nok du fint kan bruke DOC selv om du er gravid. Men det er uansett viktig å tenke over hvor mange du knasker i deg hver dag. For mye av det gode skaper som oftest bare trøbbel. Det gjelder det meste =) Du kan jo for eksempel prøve noe annet dersom du tygger veldig mange DOC, eller hvis du bare har lyst =) Hva med litt kald is? Is er det jeg tyr til for alt nå for tiden. Vaniljeis hjelper mot vond hals, hals(og mage)brann, kvalme og for mye magesyre. Det er, for meg ihvertfall, et mirakel i en liten plastboks =) Spiser ikke mye om gangen da, for da virker det antakeligvis mot sin hensikt =/

God bedring og lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...