Gå til innhold

85 modell her, 2 pp, student, andre? :)

mell85* Gravid!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei!

ser dere andre som har skrevet er prøvere, jeg er også student, og 5+5 uker på vei :)

jeg har ett år igjen fra høsten av, men det blir nok forskyvet et år :) er det noen av dere som jobber deltidsjobb ved siden av? jeg lurer på hvilke økonomiske rettigheter jeg har da....får jo fødselsstipend fra lånekassen, men hva med fra deltidsjobben? noen som vet? :) lykke til med prøvinga, dere!

Du får støtte fra nav i tillegg til støtten du får fra lånekassen. Du må velge mellom engangsstønad (ca. 33000) eller beløp per mnd. Det må man se an hva som lønner seg. Engangsstønaden er skattefri. Og du kan ta vakter på jobben uten at dette går utover støtten din så lenge du holder deg under grensen for hva som er lov å tjene for lånekassen. Tror det er rundt 11300 i året?! Foreldrepengene regnes ut på litt forskjellige måter. Best av 3 siste eller 6 siste mnd tror jeg!

Ellers sjekk ut: www.nav.no og www.lanekassen.no :) Det finnes også en del artikler ute på nettet om "student og gravid". Fant hvert fall en på dinbaby.com om rettigheter osv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...