Gå til innhold

Hvorfor klarer jeg det ikke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen dager jeg klarer å holde meg røykfri, men de siste dagene har jeg ikke klart det. Synes det er så vanskelig og vil gjerne klare det. Hvorfor greier jeg det ikke? I forrige svangerskap klarte jeg å slutte, men denne gangen er det så mye verre.

Har veldig dårlig samvittighet, så trenger ikke kommentarer om hvor dårlig gjort det er av meg, det vet jeg selv... Vil bare ha noen tips om hvordan andre har klart å slutte og røyke i svangerskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må bare bestemme deg, vet hvor vanskelig det er å slutte...les hva som hender med fosteret når du røyker og at det er økt fare for krybbedød...dette hjalp meg:)

Skrevet

Hei

Kjenner meg igjen i det du skriver, mye verre denne gangen enn første gang, da sluttet jeg nesten på dagen. Denne gangen var jeg ca 10 uker på vei før jeg sluttet, er nå 30 uker på vei og har fremdeles litt lyst på røyk til tider.

Jeg kjøpte meg masse tyggis og kjærlighet på pinne, dette hjalp meg over den værste kneika, samt at jeg gikk inn og leste om hva røyking kunne gjøre med fosteret når jeg fikk lyst på en røyk.

Håper du klarer å slutte du også, det er ikke enkelt det kan jeg skrive under på.

Masse lykke til

Skrevet

Når jeg får lyst på røyk, noe som heldigvis skjer stadig sjeldnere, gjør jeg dette:

Jeg ser for meg at jeg har det nyfødte barnet mitt foran meg. Jeg tar et trekk av sigaretten, holder for barnets nese, og blåser røyken inn i munnen til barnet.

Det kan sammenlignes med det som skjer når gravide røyker, og jeg blir helt dårlig av å tenke på det!

Skrevet

For meg hjelper det å tenke på alle de positive tingene jeg får hvis jeg slutter. Hvis jeg hører om alle de fæle tingene som kan skje hvis jeg fortsetter å røyke blir jeg så nervøs så jeg må ha en røyk med en gang for å roe meg ned.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg røykte minimum 20 sigaretter om dagen, og trodde aldri at jeg skulle klare å slutte.

Så kjøpte jeg boken "Endelig ikke-røyker" - jeg var ikke spesielt motivert, og hadde egentlig ikke noe tro på at den kom til å virke på meg.

Men - her sitter jeg - røykfri og fornøyd - 2 år etter at jeg investerte 100 kr i pocketutgaven av den nevnte boken, og jeg har ikke savnet røyk et sekund siden.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...