Gå til innhold

Gravid med en ?gift? mann.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er helt enig, KLART han skal ta på seg farskapet. Barnet ditt har krav på å vite hvem pappa er. Jeg er ikke interessert i å dømme eller synse noe som helst om din situasjon, selv om barnefaren ikke akkurat har imponert her. Dette klarer du fint, med eller uten støtte fra far.

Lykke til!

Klem

Tenk først og fremst på barna, prøv å sette egoen deres litt til side!

Det vil sikkert bli en stor sorg for hans barn å vokse opp uten å bo sammen med pappaen sin. Det vil også bli et tomrom for ditt barn å ikke ha en farsfigur. Husk at det er ikke du som skal realisere deg selv og drømmene dine, men du skal hjelpe et menneske ut i livet!

Bær du frem barnet . Og prøv å få orden på livet ditt slik du vil ha det og slik du tror barnet ditt vil ha det best mulig... Men nekt aldri faren å ha kontakt med barnet sitt. Mye skjer når barnet først blir født. Hvis far ønsker å ha barnet hos seg så er det det beste for barnet uansett!

Hva de tenker og føler ang deg betyr ingenting. Det er det som er så fantastisk når man får barn... ting man brydde seg om før betyr ingenting så lenge barnet har det bra.

Utroskap kan man diskutere til krampa tar en. Det skaper mye kaos i hvertfall. Men sjeldent mer enn man tåler.

Jeg vet en historie om en mann som gjorde to kvinner gravid samtidig . Han var samboer med den ene. Mens de lå på samme sykehus etter fødsel ble de kjent og fant ut at de likte hverandre..Kvinnene gikk sammen og ingen av de ville ha mannen lengre. Nå er han "bare" samvær pappa med barna. Og kvinnene har det helt fantastisk sammen. Alltid barnevakt og hjelp av hverandre og de har doble familier til barna.. en drøm av en historie.. ... mannen ... hva han gjør nå?.. Ingen ny kvinne... Tror han fikk en sånn lærepenge at han ikke ønsker å rote til mer.. eller så tenker han kanskje bare på barna han og?

Kvinnene har begge en ny kjærest som de har hatt i henholdsvis 2 og 1 år... men ingen av de ønsker å forandre på livet slik det er akkurat nå for barnas skyld.

.. Fantastisk synes jeg. jeg har i hvertfall sjeldent sett så flotte unger på 10 år nå..

Livet er fullt av overraskelser og når man tror man har oversikten skjer noe nytt...

IKKE ta abort,- du har kanskje ikke flere sjanser til å få barn.

Du er IKKE et umenneske, og du har ikke ansvaret for din elskers liv eller hans valg og handlinger.

Du er forberedt på at du kan bli alenemor - det er nok fornuftig, for det spørs vel om han har lyst til å etablere seg med deg.

(Det kommer ikke klart fram om dere elsker hverandre, men du sier at "Dere er perfekte for hverandre bare at forholdene ikke er til stede". Hva du mener med det, vet jeg jo ikke).

Ikke la snusfornuftige damer eller andre tvinge deg til abort hvis du vil ha dette barnet.

Ikke velg bort barnet, for å "redde" elskerens liv. Han må ta ansvar for sitt eget liv, slik du gjør det for ditt.

LYKKE TIL.

Til gravid elskerinne:

Kom til å tenke på noe: Synes du må være VELDIG forsiktig om du møter denne mannen igjen, dette fordi han så desperat ønsker at du skal ta abort, drepe barnet.

Om jeg var deg, ville jeg IKKE drikke eller spise noe han har vært "alene" med - han kan jo finne på å putte abortpiller eller abortfremkallende medikamenter i mat eller drikke han gir deg - også om deres møtes på kafe og du bare går på toalettet i noen få minutter.

Håper du har tenkt over dette, og passer godt på deg selv og barnet.

Annonse

Til "hater utroskap"

"Det sier vel bare litt - han vil også at du skal ta abort.

Tilgivelse ligger i oss alle, muligheten er vel da til stede at hun ikke kaster han ut .... Men ender opp som """stemammma"""" for ditt barn"

-.Dette vet du ingenting om,jeg har opplevd noe lignende.Jeg kunne elsket det barnet som det skulle vært mitt eget barn,Jeg ga en god F i mora,det var ikke barnet sin skyld

"Du har jo nøyet deg med bare en bit av han, kansje du burde vurdere ukjent far....

-Vurdere ukjent far?er du helt svimmel,skal det gå utover barnet at faren er en stor DUST.Det jo faren som er en idiot om han velger å gjøre forskjell på SINE barn.Og barnet har rett på å vite om sitt opphav og identitet-

"Men uansett så vil dette også gå utover flere - barna hans .... da dette kommer frem i lyset. Med 2 foreldre som er midt i et H.... Og må være tilskuere til dette"

-Jepp,og dette er ene og alene FAREN sin skyld,han visste at han hadde et ansvar,han visste hvordan man lager barn og burde forbeholdt tissefanten til samboeren sin-

"Hva jeg synes om deg det er vel likegylldig og egner seg ikke på trykk "

-hva jeg mener om deg?hva kan du egentlig mene om denne saken eller personen i det hele tatt?Det er INGEN som vet noen verdens ting om dette,før de har vært der SELV.Så jeg synes du skal tvilen komme tiltalte til gode-

Jeg har vært på begge sider av gjerdet og selv om det ikke ble noen barn av det,lot jeg ALDRI barnet mitt ta del i våre probemer.....

Ikke en erfaring jeg unner noen,men har man vært der selv.VETman ihvertfall hva man snakker om ;-)

Jeg synes det du har gjort er forkastelig og umoralsk. Jeg er enig at du ikke kan ta abort, det er jo ikke det stakkars forsteret du bærer på sin skyld. Men jeg synes DU burde ha tenkt på hans to stakkars barn som allerede er kommet til verden før du valgte å bli gravid med denne mannen. For, ja det er ikke noen tvil om at du VALGTE dette selv, du er for guds skyld 39 ÅR, og burde vite bedre!! Du valgte å bli gravid og nå sitter du her. Du har ødelagt en familie og kommer til å leve resten av ditt liv med skyldfølelse. Du kunne godt ha valgt en annen måte for å bli gravid uten å ødelegge andres liv. Og stakkars barnet ditt, det vil også ta del i denne "tragedien" når det blir stort nok til å forstå...stakkars...

Den gifte mannen bærer ett større ansvar enn deg, men i dette innlegget spør du om du er grusom, og ja det ja synes jeg du er.

Det kunne vært forståelig hvis du var under 20, men du er en godt voksen kvinne og burde ha tenkt annerleders.

Til anonym rett over her: Hvis du ser tilbake på ditt liv, kan du da med hånden på hjertet si at du aldri har gjort noe du ikke er stolt av, noe du ikke ville gjort om du hadde sett klart der og da? Jeg tror de fleste av oss har opplevd en tilstand av ufornuft, kaos og uklarhet, der følelsene har tatt overhånd og "lurt" oss inn på ville veier.

Hva godt kommer egentlig ut av å dømme andre, for ikke å si dømme seg selv, i retrospekt?

Barna til mannen i denne historien, og det ufødte barnet til HI, kommer sikkert til å oppleve mye her i livet, på godt og vondt. Slik som alle oss andre. Men ikke la det redusere dem til stakkarer.

Les en gang til det innlegget lenger opp her, om hvordan livet forvandler seg, tar nye retninger vi ikke trodde var mulig, hvordan "katastrofer" ikke alltid ER katastrofer likevel. Ting ordner seg som regel :-)

Så HI; ikke døm deg selv, og ta i hvert fall ikke andres fordømmende utfall personlig. Tenk fremover. Tenk positivt. Ta vare på det som spirer i magen. Og la dine erfaringer bygge deg opp fremfor å bryte deg ned.

Lykke til

Tenk på at vi alle sitter i glasshus og da er det rimelig dumt å kaste stein!!!!!!!!. Det er ikke satt til noen av oss jordiske å dømme andre så hvorfor gjøre det da? Her er det faktisk en som trenger støtte fra oss andre og ikke en masse tull om moral. Det er faktisk slik at nå er det en mor som venter barn tenk på at det er en liten baby som ikke har bedt om noe men som helt sikkert kommer til å berike livet til mammaen sin. At et barn kommer til er vel noe av det fineste som skjer det synes ihvertfall jeg. Jeg har aldri hatt noen kontakt med min biologiske far og tror ikke at jeg har tatt skade av det. Du kommer helt sikkert til å treffe en mann som elsker deg og den lille og nyt det som livet sender av gode dager hev blikket og tenk på at du setter et lite liv til verden og alle de gledene det gir skal du ta imot. Jeg støtter deg fullt ut og ønsker deg og den lille alt mulig godt nyt denne tiden og la barnefaren leve sitt liv vil skjebnen det annerledes så skjer det også. Til alle dere som fordømmer dette, alt som dere sender ut det kommer tilbake så ikke vær så snare med å dømme vi vet ikke alt og det har vi heller ikke noe med. Kjempeklem fra viny

Vet ikke hvem av dere som blir mest glad, men jeg har fått en MA i dag. Jeg er i allefall trist og føler stor sorg, hadde gledet meg til å bli mamma, alene.

Er det skjebnen? Eller naturens gang? Tror nå helst det siste. En ting har jeg funnet ut mitt i dette triste, er at jeg virkelig ønsker meg barn, så da får jeg vel finne en som ønsker å være pappa til mine barn da, og som ikke er opptatt (så dere kan slappe av, jeg skal ikke komme å røve deres menn).

Jeg kommer til å pine min ex-elsker helt til det siste - han skal få leve lenge i troen på at jeg er gravid (ja jeg vet det, jeg er grusom)

Hilsen

Ikke lengre gravid med en "gift" mann

Det var trist å høre. Jeg var sikker på at det ville gå bra, og du virker så fornuftig og jordnær. Alle innleggene her har vel oppmuntret deg også.

LYKKE TIL med barneprosjektet og ny mann.

-Eller alenemor med sæddonor! - Se forum "Donor egg/sæd" på menyen til venster - jeg har to venninner som er på vår alder (er 39 selv) som satser på dette i Danmark! Baby først, menn kan man alltids få etter hvert...det er mange hyggelige damer i det forumet, og mange er single heterofile.

Skjønner godt at du har lyst til å pine ham litt! Ikke si noe før det er gått en stund.

Gode tanker fra meg!

Åååååååå så trist å høre at du mistet bebisen din. Kondolerer så mye. Ta deg tid til å sørge, men glem ikke å ta vare på deg selv oppi alt dette.

Har lest innleggene over her, og synes mye av det var unødvendig. Ingen vet hvordan man kommer til å reagere i en slik situasjon, og ingen har rett til å dømme deg. I allefall når de ikke kjenner deg. Synes du høres ut som en fornuftig og tøff jente. Du har bare vært litt uheldig med hvem du ble forelsket i. Håper du finner en som vil ha barn sammen med deg, og at du får en liten spire igjen, som vokser seg til et nydelig barn.

Trøsteklem fra meg. Lykke til videre

Annonse

Du har helt rett - jeg har fått mye støtte her, det må jeg virkelig få takke for, til hver og en av dere, TUSEN TAKK!!!!!

Etter hva jeg har lest med hensyn til alder er det vel nesten 35 % mulighet for at det skal ende med en MA etter fyllte 39 - det synes jeg er en stor prosentandel. Stemmer det?

uff og uff

Hei igjen. Dett var trist har vært gjennom en ma jeg også så jeg vet hvordan du har det. Når du kommer deg litt til hektene så prøv igjen du. Synes det er flott at du ønsker deg barn la ikke tida løpe fra deg , den går fort for oss litt voksne. Ønsker deg til lykke i videre forsøk, tenker på deg . Kjempeklem fra viny

Dette var trist å lese at du har hatt en MA,fostår at du hadde gledet deg til å bli mamma,selv om pappaen ikke ville det. Det er nok naturens gang og du må ikke bebreide deg selv.

Du kan jo finne deg en kjekk mann som vil ha et lite barn sammen med deg.

Vil ønske deg masse lykke til i livet.

Er ikke HI, men MA står for missed abortion, det vil si at fosteret dør men blir liggende i livmoren uten å støtes ut. Regner med at det er dette HI refererer til. Ikke helt det samme sånn sett som SA, men resultatet oppleves jo som det samme hos den som opplever det da.

Til HI, fra en av de anonyme over her i rekka:) Trist at det endte sånn for deg. Lykke til videre med livet ditt!!

• 4 uker senere...

Fysj og æsj så stygg du er. Alle graviditeter er ikke planlagt og man skal være forsiktig med å kaste sten alle sitter vi i glasshus, Husk på det, dette er spesielt til de som ikke kan oppføre seg her inne og som i tillegg sparker en som allerede ligger , det er feigt det. Dere står ikke engang frem med navn. Jeg håper virkelig at du som skrev første innlegg på denne debatten retter ryggen og ikke bryr deg om disse innleggene. Lykke til videre i prøvingen både med ny mann og barn. Du fortjener å få en mann som bare er din og som vil ha barn sammen med deg .La oss få høre hvordan det går med deg, Hilsen viny som stadig prøver på en til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...