Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Fikk på ultralyd i uke 19 beskjed om at jeg hadde mye fostervann. Skal gå ganske jevnlig på ultralyd for å følge med på at det ikke blir altfor mye vann. Vet ikke årsaken til hvorfor jeg har for mye vann... men vet at en av årsakene kan være at barnet er sykt. Må jeg gå helt til fødselen for å finne ut om barnet er sykt? Er det ikke noen måte vi kan finne det ut på før fødselen? Blir noen lange måneder hvis ikke.. :/ Er det noen her som har hatt mye fostervann ved tidligere svangerskap men likevel født ett friskt barn?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hei. Jeg har akkurat vært på St.Olavs Hospital i Trondhjem for å finne ut om alt var ok. Der er de spesialister på fosterdiagnostikk. Jeg trengte bare ul, men de kan også ta fostervannsprøve og finne ut mye av det. Lykke til!!
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde mye fostervann med førstemann, men ingen sendte meg til ekstra utredning av den grunn, og gutten som kom var frisk som en fisk han! Lykke til! =)
Januarbaby2014 Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Takk for svar begge to! Gynekologen som tok ultralyden mente at det ikke var behov for noe fostervannsprøve, hvordan kan han si det når han ikke kan skjekke om barnet har downs o.s.v. så sent i svangerskapet? Noen flere med erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå