Gå til innhold

Yes, endelig er jeg også innkalt til forundersøkelse!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med sykepleier og lege på Riksen i midten av mars. Jeg er på en måte glad for det - men en liten hake i det hele er at min mann har en skikkelig alvorlig blodprøveskrekk, og om han klarer å ta det ene røret med blod for analyse for HIV; Hepatitt, osv. er svært usikkert. Derfor klarer jeg ikke å glede meg over det, før jeg ev. får en bekreftelse på at han slipper..... Har nå sendt en mail til lege ved Riksen og forklart problemet, siden fastlegen min har vinterferie denne uken. OG håper, håper.................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott da! Haaper alt ordner seg..Kan du ikke slaa gubben i hodet med noe hardt saa han besvimer en liten stund foer blodproeven da :-) Da merker han jo ikke en ting ;-0 hehe

Skrevet

Hadde det bare vært så lett :) Men det tror jeg er lettere sagt enn gjort... Jeg håper også at alt ordner seg til slutt. Han tenker på dette dag og natt - så det er ikke lett.

Skrevet

vel en blodprøve er ingeting i forhold til det vi skal gå igjennom. så vil han ha et barn så gjør han det! er alldri gøy å ta blodprøver men må man så må man. lykke til!

var på samtale i dag, så nå er endelig vi igjang.( dere skal også ta HIV prøver) =)

Skrevet

ja nå så jeg at du hadde skrevet på det også, skulle liksom være litt morsom her

Skrevet

Hvis det er selve stikket som er vanskelig for han, så får man kjøpt bedøvende krem på apoteket som heter Emla som smøres på en time(?) før blodprøven, da kjenner han absolutt ingen ting!:)

Skrevet

Ja, jeg har nevt for ham Emla. Dessuten har jeg snakket med legesekretærene på legekontoret der vi går. De sier at om han ikke liker å bli stikket i armen - på den vanlige plassen - kan han f.eks. bli stukket nærmere hånden - noe som han så på som en veldig fordel, når jeg forklarte det for ham i går. Det viktigste var at det ble tatt blod direkte fra blodåren, sa de på legekontoret. Så om det ikke er noen andre utveier - sier han at han skal klare å ta den blodprøven bare ikke der vi vanligvis tar den. Så skal jeg stikke på apoteket og kjøpe Emla så fort vi vet at han må ta den, noe som jeg vil tro er vanskelig å komme utenom, så slipper han å kjenne stikket. Og hvis jeg er med i tillegg for å prate og distrahere ham - i tillegg til at den dyktigste på stikking på legesenteret stikker ham - tror jeg det skal gå. Så nå ser jeg ikke såå mørkt på det som i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...