Mathilde18 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 jeg går 3 året på videregåene, altså mitt siste år, kjæresten min har akuratt begynt i læra, som tømrer. og han har begynt å snakke om å flytte ut, og han vil ha med meg. jeg vil jo dette veldig, men jeg er jo bare 18 år gammel, blir 19 om noen måndeder, er dette normalt? å flytte hjemmefra med kjæresten som 18 år gammel? og noe mer som bekymrer meg litt, er at jeg har så lyst på barn.. når jeg er ferdig på videregåene vil jeg begynne å prøve, er dette for tidlig?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 vil annbefale at dere flytter sammen først for å se hvordan d går å bo sammen. får d er først da man bli ordenlig kjent med kjæresten sin <3
mamman t o.a Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 ville prød og bodd sammen,før jeg planla å få barn ja.... mange jeg kjenner som er 18 år å bor sammen med kjæresten sin... mange jeg kjenner på den alderen som er forlovet også når jeg tenker meg om
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 hadde jeg vert deg ville jeg nok tjent meg opp noen foreldrepenger rettigheter... blir så mye lettere for deg..sier ikke det ikke går med engangstønad men blir lettere for deg hvist du etter videregående hadde fått deg en heltidsjobb.. kanskje begynne på heltid studie og da du kan sikre deg opptil 9000 i mnd fra lånekassen i permisjonen.. sjekke rettighetene... du har ikke mye å støtte deg på når kjæresten din er i lære som tømrer.. hvist han kun har tatt tømrer som fag på videregående har han ikke mye timelønn i de første tidene.. det er ikke veldig tidlig å flytte ut, gjorde det selv på den alderen.. er bare deilig, men du må jo kunne leve,,,,,
Ingina Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 jeg og typen min er 18 år gamle, vi flyttet sammen i fjor og stortrives med det det er nok svært individuelt når man er klar for å flytte ut, men viss du har lyst så hvorfor ikke? som nevnt her så er det i alle fall viktig å prøve å bo sammen før dere prøver å få barn. det er ikke alltid det blir slik man forventer seg å bo sammen.. men det går helt sikkert bra vi forlovet oss noen mnd etter vi flyttet sammen og vi venter vår første nå til høsten og stortrives med det ) gleder oss masse
Adora Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Det er faktisk mer og mer normalt for tiden at folk flytter sammen og får barn i ung alder. Selv er jeg 17 og bor i leilighet med kjæresten som jeg venter barn med. Men det lureste er at du flytter med han først og ser hvordan ting går.. Selvom jeg og kjæresten ikke bodde sammen da jeg ble gravid men.. Men vi har det jo veldig bra heldigvis da. Men du får ha lykke til uansett hva det blir til =)
Erle vil ha perle Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Adora: nei, det er nok ikke mer normalt for tiden at folk flytter sammen og får barn i ung alder- det var nok heller normalt for 20-30 år siden, men uansett...(og den gjennomstnnittelige førstgangsføder er 31 år!) jeg flyttet når jeg var 18, og jeg syns egentlig idag at det var for tidlig, men det har jo gått bra. skjønner at du ønsker deg barn, men hvis du ikke er klar for å flytte hjemmefra, så er det vel litt tidlig å begynne å planlegge barn, det ihvertfall mitt synspunkt.
Mathilde18 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2008 kjæresten min har tatt almenn påbyggning i tillegg til tømrer, så det er ikke tømrer han skal bli, men han trenger fagbrev, så skal han studere videre og jeg vet ikke hva jeg vil bli enda, så da tenker jeg på å ta meg et friår,etter videregående, der jeg jobber på heltid, og etter det kanskje få en liten bebis også ta opp studier senere, når jeg vet hva jeg vil studere.. takk for svar alle sammen
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 det er jo opp til deg om det er for tidlig å flytte sammen eller ikke.. noe flytter ut før, andre kanskje senere.. det er så forskjellig ettersom vi er forskjellig.. hvis du føler deg klar for å bo med han er det jo ingen dum idè.. hvorvidt det er for tidlig å få barn for DEG da eller ikke er det bare DU som kan avgjøre.. noen synes det er altfor tidlig, andre synes det er perfekt. finnes ingen fasitsvar på det.. men vil si at dersom dere har det bra som samboere, har et stabilt forhold og at begge vil ha barn, hvorfor ikke? det er det du som må vurdere jeg er sev 19år, vi har vært samboere 7mnd og skal ha barn om 5 mnd. så for min del har det gått veldig fint!!
megogknotten Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Hei. Jeg er nesten i samme situasjon som deg Når jeg gikk siste året på vgs flyttet jeg og kjærsten sammen! det gikk bra det.. men hadde ikke akkurat god råd. Jeg jobba litt ved siden av skolen. og han var lærling. Jeg syntes det var deilig å bo sammen. men jeg anbefaler IKKE å få barn når man er lærling og vgs student, Men å vente bittelitt til ihvertfall kjærsten får fast jobb og lønn , Det hjelper veldig med økonomien! Nå har jeg og samboeren min nettopp satt igang med å bygge eget hus! fant fort ut at det er kjedelig å betale ned andres lån på å leie:P .. han har fast jobb og jobber som rørlegger .. jeg er høyskolestudent.. gjett om jeg er verpesyk nå!!! så om det er for tidlig eller ikke, er så opp til hver enkelt person. noen er klare som et egg i den alderen, andre ikke i det hele tatt! Det er noe man bare føler selv!
smokke Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Hei Jeg tror kanskje det er sunt og flytte hjemme ifra når du er 18år, og hvorfor ikke flytte sammen med kjæresten din? Da får dere prøve og bo sammen, og da lærer derre utrolig masse om hverandre. Hvis du vil prøve å få barn til våren er det kanskje viktig at dere prøver og bo sammen først, for og se hvordan det fungerer =) Lykke til
Hippomama Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 jeg er 19år, og har bodd med kjæresten min siden jeg var 18. jeg går også siste året på VGS, på barne og ungdoms arbeider faget, og jeg om sambo holder på å prøve nå, vi har nettopp begynnt for 3uker siden. jeg har alltid villet bli en ung mor, så jeg setter læra litt på vent for øyeblikket, men håper at jeg får meg plass, og kan ta permisjon... lykke til snuppa <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå