Gå til innhold

spørsmål om blindtarmbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det alltid akutte symptomer, eller kan det være en gradvis forrverring før det blir skikkelig ille?

jeg mener, kan barnet ha milde symptomer en stund og likevel ha blindtarmbetennelse?

at det ligger å "ulmer" en stund?

har alltid trodd at om en har blindtarmbetennelse blir man akutt kjempe dårlig uten forvarsel

vi skal til legen med henne på 4 år kl 11 i dag

hun har hatt feber av og på i et par dager- klaget over magesmerter gjevnt og trutt en stund

i natt og natten før var hun veldig kvalm, men ikke sånn at hun måtte spy

fikk hun til å vise hvor i magen det gjorde vondt og det var bak navvelen, og så pekte hun på et punkt på skrått nedover mot høyre side. derfor ringte jeg legen mtp blindtarmen

leste nå etterpå i sånn lommelegebok og der sto symptomene som hun har. men som jeg sier har jeg alltid forbundet blindtarmbetennellse med akutt sykdom..

noen med erfaring? og som jeg sa ista, vi skal til legen om en times tid

nå er hun i bedre form da, men fremdeles feber

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan ha smerter i noen dager før det blir ille. Det varierer litt fra person til person.

God bedring til jenten din

Skrevet

Vanskelig å si. Om hun har hatt det i dagesvis, tviler jeg på at det er blindtarmen. Har hun bæsjet? Kan være forstoppelse også! Vil tro at ved blindtarmbetennelse, så sprekker den til slutt om man går for lenge! Ikke alle får akutt blindtarmbetennelse. Det kan nok gå gradvis, men ikke over mange dagene som sagt.

For de som får akutt, så er det gjerne så vondt med en gang, at det å oppsøke lege ikke er noe tvil. Oftes har den vel kanskje sprukket også når det gjør som vondest!

Håper det "bare" er magevondt/forstoppelse, og at jenta de slipper en ev. operasjon. God bedring :)

Skrevet

Hvordan er det med matlysten da? Når man har blindtarmbetennelse er mat noe av det siste man ønsker..

Skrevet

jeg tok blindtarmen for mange år siden,våkna opp med akutte smerter i magen og klarte ikke gå nesten..

men en venninne av meg hadde det gradvis,med oppkast osv..så det varierer veldig..

Skrevet

jeg kan bare svare for meg selv da. men jeg ble lagt inn på sykehuset en vår med akutte magesmerter-- som gikk over av seg selv, uten at de fant ut hva det var.

Ett år etter fikk jeg akutte magesmerter igjen-- VELDIG kraftige smerter, ble lagt inn på sykehuset og det var like før blindtarmen sprakk. Kirurgen sa til meg at jeg antagelig hadde hatt en betent blindtarm siden forrige innleggelse. Altså, slik jeg forsto det, - ikke en alvorlig betennelse- men det var nok den som var problemet gangen før også. Har ikke hatt slike magesmerter siden, så er vel sikkert tilfelle da.

Men, vanlig forløp ang blindtarmbetennelse er jo at det oppstår akutt og er sinnsykt vondt!! au au au

Annonse

Skrevet

Det kan ligge og "murre" slik du beskriver. Gutten min på 8 år ble operert i november.

De ringte fra skolen fredagen, han hadde feber, vondt i magen og kvalm. Hentet han, trodde det var vanlig magesjau på gang..

Da han kom hjem spiste han :-o og virket helt fin. Var helt ok hele helgen. På mandag ringte de fra skolen igjen. Måtte hente han. Feber, kvalme og magevondt. Etter en time ble han bare værre. Først lå smertene rundt navlen, men nå "krøp" de nedover mot høyre side. Da skjønte jeg hva det var, for jeg har tatt blidtarmen selv. Ringte legevakten og fikk komme med en gang.

Mine antagelser var rett. Ambulanse på sykehuset, først i ambulansen kastet han opp. Lå til observering på sykehuset i noen timer og operert samme kveld.

Så det gikk altså fra fredag til mandag før det virkelig blusset opp skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...