Gå til innhold

Vurderer ny jobb - hva kan sykepleier utdannelsen brukes til ......

Anbefalte innlegg

Skrevet

..... annet en sykehus, sykehjem, hjemmespl.? Har jobbet på samme sengepost på RH i 8 år og føler meg snart klar for å skifte beite. Synes det er veldig synd, men føler at dersom man skal "overleve" i disse rovdrift tider , må man vurdere noe annet.... DEt skal spares inn og kuttes ned, trusler hver dag... er så lei usikkerhet!! Men problemet er at jeg ikke vet hva jeg vil.. Vet bare at jeg har lyst til å finne på noe annet!!! Noen som har noen tips om hva ?? Der kanskje spl. utdannelsen kan ligge i grunnen....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer på sykepleierutdanningen? Da må du sikkert gå litt på skole først. Jobb på apotek? Opptreningsenter? Private klinikker sånn som colluseumklinikken? Evt videreutdanning til helsesøster?

Lykke til! :o)

Skrevet

Forsvaret trenger stadig nye sykepleiere til både utenlandsopphold og til å tjenestegjøre ved avdelinger rundt om i landet. Sanitetens hovedsete ligger på Sessvollmoen ved Gardermoen.

http://www.mil.no/felles/fsan/start/;jsessionid=5EOJG504CV0FNQFIZYGSFEQ?_requestid=1929691

Ellers har jeg hørt at sykepleiere foretrekkes til flyvertinner, men vet ikke om det stemmer lenger.

Bedriftshelsetjeneste bruker vel sykepleiere, fastleger har ofte 1 sykepleier.

Dette var iallefall noen forslag :-)

Skrevet

Jeg har også tenkt mye på det samme. Jeg har en god del venninner som er sykepleiere men ikke jobber som det. De jobber som:

- Flygvertinne

- Rådgivere i arbeidstilsynet

- Legemiddelskonsulent

- Apotek "dame"

- Lærere på sykepleiehøyskolen og på hjelpepleierutd.

- I barnehage (ansvar for autister)

- Rådgivere i NAV

- I butikk som selger sykepleieartikler

- Med rusmissbrukere

- I fengsel som spl

- Kursholder i røde kors

- Redaktør i medisinsk tidskrift

- Spa hotell

- Konsulent i rekrutteringsfirma med ansvar for helsearbeidere

- Reisevaksine kontor

Det var det jeg kom på nå.

Skrevet

Vet at det jobber sykepleiere på enkelte hudpleiesalonger, hvor de blant annet setter botox og sånt. ;o)

Skrevet

Ville bare tipse deg om at dersom du har jobbet 8 år på Riksen er du veldig attraktiv for bemanningsbyråene rundt om. Der får du bedre lønn, kan jobbe intensivt en periode, så ta litt lengre fri, jobbe på andre avdelinger og andre steder, og få litt andre impulser.... Ihvertfall frem til du vet hva du vil gjøre.. Om sykehuset ikke vet å verdsette dere, må dere utnytte systemet litt, vet du.. ;) Hilsen sykepleier som heller ikke jobber som sykepleier.. :0)

Skrevet

Apotek. Psykiatri. Leder i administrasjon i pleie og omsorgstjenesten i kommunen, Helse og omsorgssjef i kommunen.... Avdelingssykepleier (de to sistnevnte forutsetter nok at du har endel erfaring som sykepleier), Sykehusdirektør ;), Fagutviklingsansvarlig sykepleier. Ta videreutdanning til Helsesøster, jordmor, barnesykepleier, neonatalsykepleier, intensiv, operasjon og anestesisykepleier. Psykiatrisk sykepleier. Videreutdanning til hygienesykepleier, nyresykepleier, kreftsykepleie. Du kan ta spesialisering i ernæring/kosthold- Utdanne deg til ernæringsterapaut og bla. jobbe med overvektige.

Ta mastergrad i folkehelse og ernæring, sykepleievitenskap o.l , praktisk pedagogisk utdanning, (dette gir deg jobb som lærer på høgskolene). Du kan også ta doktorgrad i sykepleie. Osv. Osv.

MAAAAnge muligheter ;)

Skrevet

takk for svar. Må jo være noe annet for meg også ett sted....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...