Gå til innhold

Et siste innlegg fra meg om søvn og fortjeneste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bra innlegg, og så sant så sant !!

De fleste jeg kjenner har barn som våkner om natta, men de jeg kjenner som ikke har det....er jeg sååå lei av å høre på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slenger meg på og signerer innlegget jeg også.

Jeg har fått en kjempefin gutt, men vi har et stort søvnproblem. Det er ikke min skyld, ikke hans heller. Og jeg kunne nok ikke gjort noe annerledes. Jeg er ikke mislykket som mor. Jeg prøver alt og gjør mitt aller beste, vi skal komme i mål en dag. Og jeg er sliten og frustrert, og blir enda mer irritert hvis noen prøver å si at det er min feil eller at jeg ikke har gjort det riktige fra begynnelsen av. Alle barn er forskjellige. Og alle kommer sikkert i situasjoner som er vanskelige å takle. Man skal ikke være for høy i hatten og tro at selv om man har "en baby sover hele natten og er så snill og perfekt -hele tiden" at situasjonen alltid vil være sånn. Skulle gjerne vært flue på veggen hos de som ikke gir råd, men skryter av noe de tror er deres fortjeneste - den dagen de står overfor en situasjon som de ikke har kontroll over, takler....og en dag blir kjempesliten og frustrert. Tror de signerer med anonym da ja.

Å fortelle at man er sliten og frustrert betyr ikke at man bare ønsker å klage/syte, men å få det ut og kanskje få støtte av andre i samme situasjon,.

Skrevet

Enig med alva her ja. min første sov alltid hele natten, men nr 2 er en hardere "nøtt". Sover ikke mer en 9-10 timer pr natt han heller. enda vi har gode sovingser på dagtid og alt. håper han sover hele natta før han er 3 år ivertfall...utrolig hvor sliten man blir av nattevåk.

Skrevet

Helt enig! Jeg har nettopp fått min første sønn, og gjør så godt jeg kan. Vi har vært vanvittig heldige, og førstemann har et godt sovehjerte. Jeg kunne aldri ha påberopt meg noen ære for det - og vi gruer oss litt til nestemann, ser for oss at vi da får igjen for at denne karen er så rolig og sover så godt;)

Skrevet

Går jo an å være litt mer nyansert, det er ikke slik at man som foreldre er helt uten påvirkningsmuligheter heller! Det finnes kanskje barn som sovner selv om man totalt mangler rutiner, og barn som ikke sovner uansett hva man gjør. Men hos DE FLESTE barn kan foreldrene bidra mye til å etablere gode søvnrutiner.

Det er nå min mening, da.

Skrevet

Kjempebra innlegg =)

Tror det er viktig å prøve seg frem jeg.Prøve litt rutiner og "alle anbefalingene",og så ser en etterhvert hva som funker!Er ikke alt som funker på alle,slik som du skriver her.

Er òg lei av alle disse som skal fortelle meg at jeg må gjøre "slik,og slik,ellers blir han utrygg" vs

"slik,og slik,ellers blir han bortskjemt"!!

Og jeg gleder meg til den natten hvor lillegutt sovner fint,sover hele natten uten å våkne å være urolig.

Er bare fint med gode råd,men det er ofte måten di blir gitt på som provoserer..

Klem fra en sliten kjerring ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...