Grublegruble Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Hei twianne, har hatt fri herfra i noen dager og lurer nå veldig på hvordan det har gått med deg!
twinanne Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Det ble negativ test i går, og ringte Porsgrunn. Neste forsøk starter opp i April,samme prosedyre med nesespray, men heldig hvis høyere dose Puregon. Ellers begynner jeg med akkupunktur til Onsdag, dette pga at jeg ikke tåler nesesprayen og migrenen. Ellers så blir det akkupunktur 2 ganger den dagen jeg setter tilbake egg. Noe mer blir det også, men stopper så fort jeg begynner med sprøytene. Denne syklusen blir å prøve på den naturlige måten. Foresten jeg kan ta migrene medisin denne gangen, det er bedre enn at jeg spyr og er syk halve måneden+ med anfall. Ellers så er ikke mine migrenetabletter påvist at de kan skape problemer, var nok litt fersk i gamet han jeg hadde på forsamtalen, som ga meg beskjed om å slutte med de før jul, er ikke rart at jeg blir helt utslitt da, og det fører til 3 ganger så mye migrene som normalt ettersom jeg ikke får stoppet anfallet, dermed kommer anfallene på rekke og rad istedenfor at det bare blir en dag. Hvordan går det med deg da Grublegruble, har du blitt satt opp på ny IVF enda? Kan du ta migrene tabletter nå i vente periden?
Grublegruble Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2008 Off da twianne, det var trist å høre du fikk negativt resultat du også. Og jeg skjønner så godt hvordan du har det med migrenen, jeg sliter masse og ofte med det samme, nærmest mer dager med migrene enn uten. Har hatt det i en uke nå pga den kommer alltid sammen med mensen, så det er jo bonusen som kommer i tillegg til det negatvie resultatet. Og tar jeg det ikke rolig nok så kan det sitte i i to uker. Er jo irriterende at kroppen blir sånn i ulage hver menstruasjon og så funker systemet likevel ikke mht den funksjonen det faktisk skal ha! Grrr! Jaja, får bare håpe og tro at det funker tilslutt - for oss begge! Fikk også beskjed om at jeg kunne ta migrene medisin frem til egguttak. Har glemt å spørre nå imellom forsøkene, men har tatt litt for å prøve å komme meg på jobb nå denne uken. Og Hausken sa ta tablettene, det beste er at mor har det bra sa han. Turde likevel ikke ta i prøveperioden og var skeptisk før uttak også så jeg holdt ut mest mulig uten medisin. Blir en del fravær av sånnt, folk tror jo jeg har fått en smell, men det får de bare tenke. Vi skal klare det neste gang twianne, det er jeg sikker på! Håper migrenen har sluppet taket hos deg. I dag er jeg bedre og da vil jeg bare omfavne verden Skal vel på an igjen i april jeg, så da håper jeg vi kan følges ad igjen, imens så får du ha det best mulig og stelle godt med deg selv. Jeg leser masse bøker for tiden og ser filmer, det hjelper meg. The Notebook er absolutte favoritt, nydelig film som anbefales God klem fra meg.
twinanne Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg håper at du har det bdre nå og at migrenen har sluppet taket. Neste forsøk så kan jeg faktisk bruke migrene tabletter. Jeg regner med å få mensen rundt 18.mars og da starter jeg opp den syklusen, det blir vel nesespray rundt 7. april tenker jeg. Hvordan blir det med deg da, starter du opp kansje en uke før meg? Skal sjekke ut filmen The Notebook jeg, skal spørre min mann om han har den , han har huset full med DVD er, regner med at den ikke går på kino nå, eller? Ellers så har jeg blitt sykemelt fra i går etter halv dags jobb og til og med torsdag, ringte legen om mandag ettersom jeg hadde hatt omgangssyke til og fra i 2 uker, så slik ble det med den saken. Merker dette godt på kroppen, blir ganske svimmel innimellom og trøtt og sliten av ingen ting. Dersom jeg ikke blir bedre så må jeg ringe legen min på torsdag fikk jeg beskjed om. Gleder meg til min første akkupunktør time i morgen, det skal jeg nok greie :-) Lykke til GrubleGruble, snakkes igjen. Er ikke så mye innpå her nå, men kommer innom innimellom.
Grublegruble Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2008 Heia twianne, har det akkurat som deg, er lite innom her, kjenner jeg må ha en pause før jeg skal påan igjen! Så beklager det går tregt med tilbakemeldingene her, men vi har det nok likt begge to Har ikke satt meg inn i datoene skikkelig igjen, tror det blir første eller andre uken i april men kjenner at jeg ikke vil vite sikkert enda for da blir det bare til at jeg teller dager. Men det er fryseforsøk på meg så slipper spray denne runden. Migrenen ja, den har hengt ved hele denne uken også, ligger baki og hemmer meg litt men har klart å gå på jobb så den slår mer ut nå i helgen når vi skal slappe av og gjøre gøye ting...typisk! Skal faktisk sitte barnevakt for en baibi for første gang i dag vi, for et vennepar. Blir nok koselig men litt vemodig også, men men det må vi tåle! Godt du fikk sykemeldt deg, kjenner jeg hangler litt selv og er sliten, men sålangt henger jeg i stroppen på jobb, men merker at jeg ikke gidder å gi 150% som jeg har gjort sålangt i den jobben, og det blir det litt gnisninger med sjefen av, men kjenner faktisk at det er helt greit for helsen og baby prosjektet går foran alt! Skal kanskje prøve akupunktur jeg også, spennende å høre om du syns det hjelper. Har prøvd det før og fikk iallefall mine uregelmessige menstruasjoner til å bli 32 dager i de 4 mnd jeg gikk til aku, så det virket iallefall om ikke migrenen ble så mye bedre, men håper det hjelper for deg!! Så skal jeg nok prøve det igjen jeg og denne runden! Ønsker deg en god ventetid så håper jeg vi følger hverandre når vi skal til pers igjen i april God klem fra meg*
twinanne Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Jeg har hatt min første akkupunkturtime og neste blir til tordagen, skal inn en gang i uken frem til nesespray start i begynnelsen av april engang. Hun jobber med migrenen min og at jeg ikke tåler nesesprayen så godt ettersom je hovent opp i øynene og nese problemer. Det kan ta tid med migrene men jeg hvet om flere hvor dette har hatt en meget positiv utgang, de har sluttet med medisiner og har omtrent aldri migrene lenger, men som sakt det kan ta tid. Ellers så har jeg fått litt hekse variantre også har en moxa roller en slags 20 cm lang sigar med homopatisk stoff inni, den kommer fra Kina. Moxa betyr varme. Den fyrer min ektemann opp hver dag og beveger frem og tiolbake mot et punkt på ryggen min litt overkorsryggen, dette er for å bedre livmoren og gjøre den klar for å kunne ha en huleboerder i 9 mnd. Hun nevnte at det kan vøre kald livmor som e problemet mitt når de ikke har funnet en årsak til at jeg ikke har greid meg gjennom en graviditet, har hatt en SA og et par kjemiske graviditeter. Ellers så har jeg fått et homopatiskmiddel i tillegg, slike sukkertableter de har av diverse sorter. Den jeg har er Progrestrone D4, den skal hjelpe hypofysen til å hjelpe det gule legemet til å danne mer progrestrone i lutealfasen, første uken en tablett under tungen hver dag, senere skal jeg ta to om dagen. Så her kan man si at det foregår mye rart for tiden. Ellers lykke til med akkupunktur dersom du starter med dette igjen. Har hørt at det kan ta opptil 18-19 behandlinger +/- for noen før det hjelper mot migrenen, så det kan være at vi må smøre oss med tolmodighet. Er riktig det at jeg ikk er her så ofte nå, men vi følges iallefall i april når vi starter opp igjen da, men jeg har ikke egguttak før i starten av mai. Koslig å høre fra deg igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå