Gå til innhold

Bør jeg prøve IVF med en gang?

♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg legger inn samme innlegg som "over 35år og prøver", da dere kanskje sitter på mer kunnskap om å bli gravid i moden alder?

Jeg har innsett at jeg nok ikke kommer til å bli gravid på naturlig vis etter 22 pp... Mine to barn ble til på naturlig vis, men nå har nok alderen og ? innhentet meg.

Jeg har vært til gynekolog flere ganger og han sier at alt ser bra ut + dag 22-24 prøvene viser at jeg har fin eggløsning (spesielt etter å ha gått på Pergotime annenhver måned) og bra med slim som egget kan feste seg i. Har også vært til UL like før EL og sett egg på 21-22 mm. Nå har jeg også prøvd Crinone fra dag 14 (19 siden EL kommer seint) 2pp, men ingen graviditeter. Jeg har også gått på medisiner for lavt stoffskifte siden jeg hadde latent hypertorose (lavt stoffskifte) og gjør det fortsatt.

Jeg ser at mange skriver om div. tester en bør ta; kromosomer, feil med immunforsvaret osv. Bør jeg kanskje ta disse og? Jeg er ofte syk; forkjølelse, omgangssyke m.m., kanskje det gjør det vanskeligere for kroppen å holde på et event. befruktet egg?

Kan egglederne ha blitt tette (selv om jeg ble lett gravid for få år siden)? Det høres ut på gyn. at neste steg er å teste mannen min sin sæd... Hva mener dere, bør jeg til en mer utførlig utredning på meg selv også? Tiden løper i fra meg, det er ikke lenge til jeg blir 39, og sjansene for å lykkes ved IVF har jo blitt drastisk mindre de siste to årene for min del... Kanskje jeg bør prøve det med en gang...? Må legge til at jeg går til både akupunktør og homeopat for å bli gravid...

Mange spørsmål som jeg håper du kan hjelpe meg med ;-)!

Klem

Fortsetter under...

Jeg hadde sjekket om eggledrene fortsatt var åpne. Hvis det er lenge siden du fikk de andre barna så kan det faktisk være årsak.

Jeg hadde tette eggledere og fikk sjekket det ut ved å ta røntgen gjennom egglederne (gjorde vondt). Du får henvisn fra gynekolog, men husk at det er fritt sykehusvalg. Det var fullt på riksen så jeg dro til Sarpsborg for å slippe å vente for lenge.

Ble gravid rett etterpå, endte dessverre i xu. Men er nå gravid og halvveis ved første IVF forsøk. Jeg er 36 år.

Mannen din bør også teste sædkvalitet. Bor du I Oslo, kan han ta den hjemme, og du kan levere den på Ullevål. Fungerer sikkert slik ved andre sykehus også.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...