hurra1971 Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Har en gutt som blir 1 år i begynnelsen av mars. Han får fortsatt flaske med MME både til frokost og kvelds (i tillegg til grøt eller brød). Når er det vanlig å kutte ut MME/flaske og isteden bare gi vann og evnt vanlig melk?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Rundt 1 år tenker jeg. Vesla er litt over året men får fortsatt flaske morgen og kveld. Hun har akkurat startet bhg så jeg vil ikke ta fra henne koseflasken riktig enda, hun er jo så glad i den! Men innen et par mnd tror jeg vi er på kopp med lettmelk.
FuriLaks Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Vi gikk tilfeldigvis tomt for mme da påsan akkurat hadde fylt ett år, så da ble det automatisk slutt på det. Har gitt han litt vanlig melk nå og da i en mnd tid, så var klar over at han tåler det. Dermed prøvde vi varm kumelk på flaske et par dager, men siden jeg ikke lenger er redd for at han får i seg for lite væske og den stakkars magen hans sto som en tromme etter masse kveldsgrøt+flaske, droppa vi hele flaska. Så nå drikker han vann, litt juce eller vanlig melk til måltidene i stedet. Tror ikke han tenker over at flaska er borte en gang:)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Ehm.. *Kremt*.. Min er faktisk over året, 16 mnd.. Og hun får en koseflaske med mme til kvelden. Jeg har prøvd å introdusere vanlig melk til henne til frokosten i en stund nå, men det kommer ikke på tale. Så jeg har ikke tatt fra henne kosemelken på kveldstid enda gitt..
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Jenny er 15 mnd og får en flaske (130ml) mme rett før sengetid. Hun er veldig glad i mme og liker ikke vanlig melk. Synes det er greit og ganske kos også. Er jo noen som fortsatt ammes når de er over året, så hvorfor ikke mme?
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Begynte å gi vanleg melk rundt 1 års alderen. I starten ga eg halvt om halvt, før eg kun ga vanleg melk.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Ved 1-års alder er det vanlig å trappe ned på mme og gi vanlig melk isteden. De fleste bruker lang tid på å venne seg til ku-melk, så ikke gi opp om poden ikke liker det på 1. eller 20. forsøket...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå