Gå til innhold

Noen som har opplevd å få vondt i hælene???

Anbefalte innlegg

Har så sinnsykt vondt i ene hælen. Har ingen sprekker i huden og smører dem hver dag. Kjennes ut som om jeg "sprekker innvendig" eller noe i den duren. Verst er det om jeg har sittet en stund og reiser meg opp. Da klarer jeg knapt nok å trå på beinet. I morres holdt jeg på å å gå i gulvet av smerter når jeg "spratt" ut av senga.

Burde nok gått til legen, men er redd hun vil sykemelde meg. Har ikke jobbet lenge nok til å få betalt om jeg blir sykemeldt...

Begynte der 28. januar men i kontrakten står det 1.februar. Regner man da ut hvor lenge jeg har vært ansatt etter den 28. eller den 1.?

Fortsetter under...

Ja, har vore plaga med dette i maange år. Er i perioder veldig vondt og i perioder som no merker eg det knapt nok. Det eg har er en form for senebetennelse. Vi har et tjukt lag med sener under hælen, og dette kan bli betent. Mange ganger kan det dessverre bli en permanent tilstand. Legen sa det var viktig å strekke hælen, prøve å finne en måte der du kjenner at det strekker under hælen og gjere dette ofte i løpet av dagen. Ellers så har eg funnet ut at det bare er å ta det forsiktig når du reiser deg etter å ha lagt eller sittet, så går det over når du får "varma opp" beina et par minutter. Men plagsomt er det, ja :o( Om det blir veldig plagsomt kan du ta en tur til legen for å få betennelsesdempande. Dersom det er det samme som meg du har, då...

God bedring

Ser du akkurat har begynt å jobbe... Går du mer på jobben enn du gjorde tidligere?

Har du gode sko?

Jeg får nemlig vondt i helene om jeg ikke har gode sko og går mye.

Mitt tips er altås å prøve emd noen bedre sko.

Hei.. Jeg har en vennine som har det og ho har vært hos legen. Der har ho fått beskjed att ho har betennelse i begge hælene og når man først har fått det er det vamskelig å bli kvitt det.. Men ho ble ikke sykemeldt,fikk beskjed om att ho måtte avlaste hælene så ofte ho kunne...

Lykke til=)

Høres ut som om det er jeg som har skrevet innlegget ditt...hehe

Gikk til legen med problemet mitt jeg, og ble sendt på røntgen. Der viste det at jeg har noe som heter hælspore.

Det er det samme som liktorn, bare at den er inni foten. den går ovenfra og ned hvis du skjønner. Dette gir akkurat de symptomene som du beskriver.

Det er dødsvondt, men de gjør ikke noe med det.

Annonse

så rart... logga meg akkurat på for å spørre om dette. Var som jeg skulle ha skrevet det selv.

Jeg har hatt det i noen dager, og er så sinnsykt vondt i venstre hæl hvis jeg belaster litt feil, og spesiellt om morgenen og etter jeg har sittet stille.

Har bært mye på datteren min i det siste( 15 kg), så har nok hatt feilstillinger i hofta.

Fant dette da jeg googla i stad:

Har du hælsmerter i det du går de første skrittene om morgenen? Har du smerter under hælen når du legger kroppsvekten din på det ene benet? Har du murrende, verkende eller brennende smerte under hælen? Bedres smerten under hvile, og forverres den når du igjen reiser deg? Hvis du svarer JA på ett eller flere av disse spørsmålene kan du ha Plantar Fasciitt.

Takk for svar.

Høres ut som om jeg ikke er helt alene om de vondtene her nei.

Bør vel se til å komme meg til lege, men har som sagt ikke vært ansatt så lenge i bedriften.

Disse smertene kom samme dag som jeg begynte i den nye jobben, de første dagene fikk jeg sitte i fred på kontoret og slapp og stå i produksjonen. Så det er nok ikke derfor.

Jeg har jo hele tiden gått mye til og fra bussen når jeg skulle til den gammle jobben min også.

Kort tid etter at jeg begynte å jobbe igjen etter siste fødselspermisjon så fik jeg også vondt i den ene hælen, gik til legen som sa jeg hadde akillesbetennelse, fik resept på betennelsesdempende tabletter og beskjed om å ikke belaste hælen hvis jeg ønsket å bli bra igjen. Og at jeg måtte gå ut og kjøpe bedre sko.Var borte fra jobben i 1 1/2 uke...

Kjøpte meg gode joggesko fra ecco, og kjøpte også innlegg i skoene som gjorde det bedre siden det er så hardt underlag på gulvet der jeg jobber.

Ikke hatt noen problemer siden da :)

Men kan jo være noe annet siden du ikke har belastet føttene mye plustelig ?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...