Gå til innhold

Hva här jeg krav på av arbeidsklær på jobb?

Kokken_S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her swom kan hjelpe meg?? Jobber som kokk og lurer på om jeg har krav på mammaklær på jobben? De klærne jeg har begynner å bli for små no.. Har hørt med den personen som har ansvaret ved personalet på kjøkkenet, men har ikke fått noe svar... Kan noen her inne hjelpe meg??

Fortsetter under...

Skrevet

Det kan nok ingen her hjelpe deg med. Du har ingen rett til noen arbeidsklær etter loven det er noe som er opp til hvært enkelt arbeidssted. Så du må bare spørre på jobben din igjen.

Det er mange kokker som må ha alt av klær selv.

Skrevet

Når jeg jobbet på shell fikk de gravide beskjed om å kjøpe seg ny bukse som kunne brukes på jobb. -Og de gav regning til sjefen. -trøyer og gensere kunne du desverre være høygravid i uten at det syntes.....

• 3 uker senere...
Skrevet

Om det brukes arbeidsuniform skal det dekkes av arbeidgiver., I en 100% stilling har du krav på tre skift faktisk.

Skrevet

om du har krav på arbeidsklær kommer ann på hva som står i hovedavtalen til forbundet ditt. spør tillitsvalgt.

noen har krav på noen ikke.

• 1 måned senere...
Skrevet

Er du og bedriften din organisert via NHO reiseliv/Fellesforbundet er dere under riksavtalen. Husker ikke akkurat ordlyden der nå, men arbeidsgiver skal stille arbeidstøy til disposisjon. Søk gjerne via LO sine sider.

Er ikke bedriften organisert er det ikke sikkert du har rett på noe som helst, desverre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...