Gå til innhold

Hjelp! Usikker i forhold til puregon pen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har akuratt satt min førte sprøyte med puregon i magen. Jeg skal ha 133 ie hver dag. Jeg tok fra ampulen med 900 IE. (har også fått en med 300 IE) det var ikke et hakk for 133 (kun 125-150 osv) så jeg satt den midt i mellom og klemte av dosen. Men så ble jeg usikker. åssen er det er når jeg setter inn den med 300..

pennen vet jo ikke at IE dosen da er mindre ................??? ettersom jeg skrur til et viss hakk som tas fra doseringen.

og jeg skjønner ikke at jeg da kan ha gjort dette riktig...

Ble plutselig veldig bekymret for om jeg kan hasatt for mye evt for lite...

Noen som kan hjelpe meg litt å forstå? Klinikken er stengt nå.

skal foresten til ul 290208 og håper på egguttak like etter..

klems

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt klinikken i morgen tidlig å spurt om dosen er riktig, hvis du er usikker på det. Når du skrur opp dosen din og den stopper før den er på null er ampullen tom. Du må da åpne pennen, sette inn 300ie-ampullen og sette sprøyten i magen igjen og sprøyte inn resten som er igjen til den står på null. Hvis du skjønner? lykke til:)

Skrevet

300, 600 og 900 ie betyr bare at det er mere i ampullen. Dosen er ikke sterkere. 133 ie ja. Da hadde jeg blitt forvirra og, men det høres ut som om du har gjort det riktig.

Skrevet

Hei

Det er riktig at pennen bare viser 25-50-100 osv. Men for å komme til 25 må du jo skru 3 klikk. Det vil si at du må stille inn pennen på 125 og deretter da den et klikk til (et klikk tilsvarer 8,33 IE) og du vil da få dosen din 133,33.

Håper dette ble forståelig.

Lykke til.

Skrevet

Ja det ble MYE mer forståelig. he he. Da har jeg nok gjort det riktig. Jeg tok et klikk etter 125 for jeg tenkte at 125 var jo for lite. da ble det nok riktig. Ser nå at det er mindre i den på 300. puhhhh.. begynte å bli bekymet ama.

TAKK for svarene!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...