Gå til innhold

Hvor mange voksne på 15stk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange voksne skal det være på 15 3-6åringer?

Og hvordan skal de jobbe??

Til oss er det bare 1voksen når vi leverer og når vi henter, men de hevder at alle 3er på jobb midt på dagen..

Men de har ikke vært på tur på nesten 2måndter, da de "ikke kan gå på tur når noen av voksne er syke"...

Skal ikke de ha vikar da? Hvorfor må barna lide???

Hva sier loven??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 hvor av en er førskole lærer , Førskole lærere jobber stort sett 6,5 timer dagen og assistenter 7-8 timer dagen.

Desverre er ikke alltid barnehagen flink til å sette inn vikarer for budsjettet er ofte for lite. (spesielt i kommunale bhg har jeg merket.) Når noen er syke må bhg betale vanlige ansattes lønn Opp til de 16 dagene plus lønn til vikar. Og for å spare blir det ikke alltid satt inn selv om det skal gjøres.

Det er normalt at det er bare en på jobb i avdelingen morgen og ettermiddag. Går gjerne fra 30min-1 time alene. Kommer ann på barnehagens åpningstid.

Tantebarnet mitt går i en barnehage åpen fra 6:30 til 17:00 da sier det seg selv at de ikke kan ha 3 voksene hele tiden. Der har de også slått sammen 2 og 2 avdelinger første og siste halvtimen om dagen for å få det til å gå rundt.

Skrevet

ja, men vi henter og leverer 2timer før/etter åpningstid og det er alltid bare 1.... og det er vel ikke greit at de aldri er på turer???

hva farsken er det de sparer til? Sparer og sparer på det de skal bruke etter loven, men de har aldri noe å bruke d på...

Skrevet

Syntes du skal klage eneste måte å få dem til å sette inn vikarer er at foreldrene er på dem. for dere er brukerne. Og de har ikke lov til å bare være en alene så lenge hvis det ikke er veldig få barn.

Skrevet

da skal de være 2 voksne i 100% stilling og 1 voksen i 50 % stilling....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...