Gå til innhold

tette melkeganger...igjen!!! åh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 12 tiden i dag var plutselig det venstre brystet helt hardt... Har vært kjempe plaget med tette melkeganger sidenjeg begynt å amme. (4,5 mnd siden)

Begynte med lecitin og det holdt det i sjakk (for 1 mnd siden) men nå kom altså dritten tilbake igjen... ER så vondt!!!

Har lagt han til, men det blir ikke tømt liksom... har pumpet og pumpet også... men kommer bare noen dråper ut... brystet er like hardt!

står på pakken til lecitin 3 tabletter daglig, men har tatt 1 i morges, 2 på dagen for å se om det har noen virkning... kan det være farlig?

Hva skal jeg gjøre... begynner å føle meg syk... (sykdomstegn) så er redd for brystbetennelse:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg har også vært mye plaget av tette melkeganger - og jeg tror lecitin hjelper. Når det gjelder lecitin ville jeg tatt hensyn til det som står på www.ammehjelpen.no - ikke det som står på pakken.

På ammehjelpen står det:

"Doseringen er 2 kapsler á 1200 mg morgen og kveld. Hvis det har effekt kan dosen, etter to uker uten tilstopninger, settes ned til 3 kapsler om dagen. Hvis det fortsatt ikke er tilstopninger kan dosen ytterligere reduseres.".

Kapselene jeg tar inneholder bare 500mg så jeg må ta 4 morgen og 4 på kvelden. I går hadde jeg glemt det og fikk tette melkeganger i natt, stod opp på natten og tok 4. I morges og 2 amminger senere var jeg kvitt det.

Men føler du deg syk ville jeg sjekket med lege Jeg fikk forøvrig brystbetennelse pga gule stafliokokker uten å ha feber. Med rett anitbiotika ble jeg frisk.

Har du prøvd å varme brystet før amming/pumping? Jeg tar en ren bleie under rennende varmt vann og legger den deretter på brystet, høres kanskje litt teit ut, men det var jordmor som viste meg det på sykhuset når jeg hadde melkespreng. For meg hjelper det også å stryke på brystet, fra ytterkant inn mot brystvorten (varsomt) når melken har begynt å renne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...