Gå til innhold

Nå har jeg meldt meg inn i VG's vektklubb.


Gjest

Anbefalte innlegg

Men jeg er skeptisk til dette kalori-måle-opplegget. Er det noe jeg misliker, så er det å måtte lese på maten hva det inneholder, telle kalorier etc. Forferdelig! Men hva om jeg ikke følger så nøye med, funker det ikke da eller??? Jeg kommer jo så klart til å spise sunnere, men orker ikke tanken på å måtte telle hva jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Velkommen skal du være ;)

Du får best utbytte av det å bruke dagboken nøye. Da er det lettere å holde seg til ditt tilmålte kcal opptak. Men la oss si at du istedet for å skrive vekten på gulroten du spiser, så skriver du heller antallet? (altså 1 stk). Da slipper du jo veiingen.

Men da vil jo ikke dagboken bli heeelt nøyaktig...

 

Jeg trodde virkelig ikke at jeg noen sinne ville begynne å veie maten min, men det har virkelig gått sport i dette, så nå gjør det meg ingenting! (spess når jeg ser resultatet). Det må tilføyes at jeg ikke går sulten eller noe..(vet ikke om det hadde noe med saken å gjøre da men :P)

Og du vil komme veldig fort inn i loggføringssystemet.

 

Så for å konkludere: Du MÅ jo ikke veie alt (et yogurtbeger er jo f.esk standard- de veier ikke jeg heller), men det blir mer presist om du gjør det.

Bare send meg en pm om du vil det. '

 

Klem og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knota litt rundt i går, og fant ut av dagboken etc. Har ikke fyllt den ut så kjempenøyaktig, men jeg tenker at UANSETT, så må dette funke for meg. Jeg har nemlig hatt en tendens til å spise snop hver dag, og det er ikke bra. Men nå har jeg vært flink kjempelenge.

 

I går spiste jeg mindre kcal enn det stod at jeg kunne, mens idag spiste jeg litt mer. Uansett så er det MYE mindre enn jeg har pleid å putte i kroppen.

 

Veie maten kommer jeg aldri til å gidde. Fyller ut i dagboken sånn ca. det jeg har spist. Jeg spiser i alle fall mye sunnere enn jeg har gjort før.

 

Søren, imorgen skal jeg ha bursdag her hjemme, og da blir det kaker. Jaja, da blir det bare litt ekstra trening i helga da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er godt igang :o)

Det er jo det som er poenget som du sier: man spiser sunnere :) Når det er bursdag, er det seff lov med kaker! Fanatiske må vi ikke bli ;)

Jeg var en skikkelig snope-jente altså. Måtte ha litt søtt hver dag. Men, som du, spiser jeg mye sunnere nå. Er det ikke herlig??

Ned 2 kilo på en uke; er godt fornøyd med det, og håper det fortsetter :)

Fortsatt lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler IKKE vektklubben hos VG. Det kommer til å ødelegge forbrenningen din, gjøre deg til jojo-slanker og fører til at man til slutt ender opp tykkeren enn man noensinne var. Prøv heller lavkarbokost. Sjekk kostreform.no. Lavkarbo.no. Det er den riktige måten for oss mennesker å spise på, og du slipper å sulte deg slank, for så å gå opp i vekt etterpå. Med lavkarbokost behøver du aldri sulte deg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ketolysekur/lavkarbo før jul, men det funket IKKE for meg. Jeg var sulten HELE tiden, og holdt på å fly på veggen. Jeg er i utgangspunktet veldig kresen på mat, og da ble det veldig ensformig for meg. Jeg er fortsatt DRITTLEI av egg, og blir dårlig av tanken. Har også blitt ganske lei av kylling, noe jeg var kjempeglad i før. Jeg vil si at mitt forsøk på lavkarbokur har ødelagt mye av matgleden hos meg. De få tingene jeg likte som jeg kunne spise da jeg gikk på den kuren orker jeg ikke tanke på lenger.

 

Lavkarbo passer ikke for alle. Jeg forstår ikke helt hvorfor vektklubben skal gi jojo-slanking. Det går jo bare ut på å spise sunnere og trene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du leser bla. Skaldemann sin bok-spis deg ned i vekt, får du svaret på hvorfor slankekurer av typen vektklubb, ødelegger kroppen. Mannen er jo selv et levende bevis på at det ikke fungerer, men ødelegger folk. Og det har jeg selv også opplevd. Det vektklubb anbefaler er ikke sunn mat. Sniksukret mat, alt for mye karbohydrater i form av brød, frokostblandinger,poteter, ris og pasta som er årsaken til at folk blir mer og mer overvektige. De gir deg høyt blodsukker, øker utskillelsen av insulin gir lagring av fett. Ja, man kan bli lei av lavkarbokost dersom dersom man ikke har så mye inspirasjon og kunnskap til å variere oppskrifter og vet hva man skal spise. Det går an å ikke bli matlei av lavkarbo om man vil. Og du sier jo selv at du var sulten hele tiden, det synes jeg høres rart ut, for den typen kost gir deg metthet og varig metthet. Det kan tyde på at du kanskje både har spist feil mat, feil sammensatt og for spist alt for lite. Lavkarbo/fettrik diett fungerer ikke om du spiser etter tallerkenmodellen. Du skal spise deg mett.

 

Hi, anbefaler deg av hele mitt hjerte å prøve ut lavkarbo kost med økt andel fett. Det har gjort underverker for både meg og maaaaange andre mennesker. Og jeg har slanka meg etter lavkalorimodellen/spist magert, spist brød i 20 år!

 

Anbefaler deg å låne skaldemanns bok på biblioteket (og husk at det er gratis!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg og prøvte vektklubben sin for eit år sidan, og gjekk opp igjen etterpå.Å måle og veie maten er ikkje slik ein orker å halde på med videre, og dermed så gjekke eg opp igjen.Eg ser jo det at når eg er ferdig med ketolysekuren så kan eg ikkje starte opp igjen med all brød maten,og potene som tidligere.Men på lavkarbo er det jo tras alt litt meir å velge mellom enn på ketolyse slik eg har forstått det iallefall.Fritt fram for alle å prøve å finne sin vei til målet,men det var min erfaring med vektklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle må få finne sin vei. Jeg klarer heller ikke se hvorfor VGs vektklubb skulle gjøre folk fetere etter endt medlemsskap; man lærer jo å spise sunnere, Itillegg så lærer man om hva man blir mett på. Jeg for min del, visste ikke hva som var riktig kosthold, ei heller riktig mengde. Dette lærer jeg gjennom vektklubben nå. Men det er klart at man må være sikker på at man vil gjennomgå en livsstilendring når man blir med i den type vektklubber. For det er det det er: livsstilsendring. Og følger man ikke det man har lært, vil man jo helt klart gå opp igjen, det sier seg selv.

 

Jeg er ihverfall kjempefornøyd, og kan ikke se at det ødelegger MIN forbrenning hverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er eit sunt kosthold,og uten tvil så ødelegger det ikkje forbrenninga.Har vel sjølv alltid levt på eit magert og sunt kosthold,så ketolyse er litt snodig for min del på den måten men no er fettet rundt mage og hofter på vei vekk.Det som nok for min del har skipla kosten etterpå,er nok særlig etter eg slutta å amme etter tre år med amming, for då skal trass alt mengde mat trappes ned igjen,og kroppen stille seg inn på å ikkje produsere mjelk lenger.Kost holdet mitt besto vel gjerne av for lite fett i kosten tidligere,og egentig i knappeste laget med mat,slik at den haldt på reservene mine.Fire knekkebrød,grønsaker og frukt,og middag vart nok i minste laget,særlg etter at eg starta å trene ein masse på treningssenter og.Det som er viktig er jo at me finner noko som fungerer,og som du seier,at me må tenke livsstilsendring,og ikkje kan gå tilbake til gamle synder.Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...