Gå til innhold

mensenmurringer

bøllefrøene

Anbefalte innlegg

Har hatt skikkelig mensenmage/murring siden i går ettermiddag.. håper det kan være et tegn... tentke først at nå skal jeg gjøre alt for at de kommer.. vaske, ha sex osv.. men tenker at jeg vil komme meg på kontroll i morgen. og er i uke 37 på fredag så det hadde jo vært bra for barna å fått med seg noen ekstra gram... de sier på ullevål at alt etter 37 er bonus for barna.. hun jeg kjenner som fikk i helgen.. fikk jo i uke 39..off så lenge orker ikke jeg vente..

noen som har erfaring med mensenmurringer.. og start på fødsel???

Fortsetter under...

Hadde ikkje mensmurringer forrige gang så har ikkje erfaring med det sjølv, men jordmor sa ved forrige kontroll at eg måtte ringe føden og komme på sjekk dersom eg fekk det no. Kunne vera noko på gang då... For min del så må eg i tilfelle ta kontakt for å stoppe fødsel (er 26 uker), men for din del så er det nok kanskje et fødselstegn :)

Får håpe på det! Jammen bra du har holdt dei inne så lenge, håper på det eg òg!!

Heisann,

Det er nesten så jeg ikke har lyst å svare deg nå - for jeg vil jo gjerne tro at det kan være et tegn for deg. MEN...jeg har hatt disse lenge, sitter i korsryggen og murrer og murrer, men jeg hadde som sagt ikke åpning engang! Men, at du får dem nå helt mot slutten kan vel kanskje bety at det snart er noen rier på gang - krysser iallefall fingrene for det.

Hadde du noensinne trodd du skulle komme så langt som dette? Jeg har hele tiden fått høre at jeg kommer til å få leeeenge før tiden, og jeg er skikkelig svangerskapsforgiftnings-kandidat - så til og med jordmødrene er overrasket over at jeg fremdeles går her...Hver morgen forteller jeg min samboer at IDAG er en fin dag å føde på. En dag må det jo stemme :)

Du får høre med dem på kontroll imorra - masse lykke til, gleder meg til oppdateringen! Jeg skal på fredag igjen med UL :)

Uke 37...here we come!

Ja, ikke lett å si. Kan være et tegn og ikke. Når jeg gikk gravid med mine gutter begynte mensmurringen i uke 35. Trodde jeg skulle føde hver dag men, de kom ikke før jeg ble satt igang i uke 38.

Men lykke til, vet det begynner å bli tungt nå og lei av å gå sånn.

Da jeg fikk datteren min, fikk jeg mensmurringer kvelden før. Husker jeg kommenterte det til samboeren min, men sa at det ikke trengte å bety at noe var på gang. Våknet kl 04 med de første riene... :-)

Ikke godt å si hva det innenbærer for deg - symptomer og tegn har jo en tendens til å ville leve sitt eget liv...

Annonse

får vel håpe at det kan være et tegn på at det skjer noe snart da.. men har også hørt at en kan gå lenge med det!! skal oppdatere etter kontrollen i morgen hvertfall!!

jente_73 tvillinger.. jeg hadde vel egentlig ikke trodd at jeg skulle gå lenge.. og som sagt tar jeg egentlig hver uke etter 34 som bonus, men når jeg fikk høre om hun som fødte i uke 39.. skjønner jeg jo at det går. trodde også jeg skulle få sv.forgitfning.. mamma hadde det og jeg har tidl hatt litt høyt blodtrykk.. men urin og bt er jo supert.. men fy hvor mye vann jeg har fått i kroppen den siste uka!! Samboeren min tror ikke de kommer før i neste uke... og det er det mange som tror.. hm.. håper ikke jeg må gå noe lengre det!

du må oppdatere meg etter fredagen.. skriver inn i morgen ettermiddag jeg... uke 37.. here we come...

:) jeg har egentlig bestilt dem til fredag jeg. Sønnen min er født den 22. - så da tenkte jeg at disse også kan komme 22.

Så da føder nok jeg før deg!!! :)

Nå har jeg mensmurringer i korsryggen som til og med stråler nedover lårene på baksiden.....!!!

Skal du føde vaginalt eller får du ks? Hvordan ligger de? Har en av dem festet seg?

oj tror dine kommer før mine jeg... 22.. er en fin dato det.. både jeg og samboeren min er født 22 ( faktisk juli begge do.. så her blir vi familie på 4 med to bursdager)

hm.. spent nå som du også har fått mensenmurringer..... oj oj.. tenk om det skjer noe i natt...

ligger ann til vanlig fødsel, begge gutta ligger i hodeleie.. hadde ikke festet seg forrige uke.. skal spørre igjen i morgen.. gleder meg skikkelig til legen i morgen altså... har også hørt mye positivt om den legen jeg skal til.. skal være tøff og gi de litt tilbakemelding også!!

hold meg oppdatert da jente73_tvillinger!! bå kommer snart mars barna våre..

Hei..

neida sitter fortsatt her hjemme i soffan jeg..

barna hadde det fortsatt kjempe bra i magen,.. nærmet seg 3 kg begge to ( men det kan jo være feil da) i dag var første gang jeg virkelig klagde å spurte hvor lenge jeg må gå. Jeg mener hvis barna er rundt 3 kg.. er jo det supert.

jeg spurte legen om han kunne sjekke om jeg var moden. han sa det gjorde vondt.. men klart han kunne.. hvis jeg var moden kunne han strippe meg.. men neida.. det var jeg ikke. Gjorde forresten drit vondt når han gjorde det..l følte jeg hadde hele hånden til legen inni meg.

Han sa at vi måtte vente en uke til.. hvis det ikke har skjedd noe til neste uke.. skulle vi begynne å planlegge å sette i gang. Men som han sa, ingen vits å sette i gang hvis jeg ikke er moden!! men jeg tenkte jo da at to leger har tidl sagt at jeg er moden!! hm.. ja ja er vel bare å vente. Når jeg sa jeg hadde mensenmurringer, sa han at det kan man ha lenge.. blææææ

Den neste uka skal jeg virkelig prøve å gå mye, også i trapper, sex og vaske hele huset.. kanksje prøve disse spise triksene og..

fikk samme lege som forrige gang ( han var jo litt rar) men skjønte i dag at han hadde peiling. han mente igjen at barna mine var som enlinger.. og at dette var super bra.. er jo godt å få litt skryt. for første gang fikk jeg han til å få inn at det nå er tungt og slitsomt da han leste inn på diktafonen!! maste også til meg en ctg neste gang, jeg syns det er litt betryggende jeg!!

men så til noe super morsomt, på vei ut fra ul møter jeg de jeg kjenner som fikk tvillinger, to gutter på lørdag. helt sinnsykt å se.. kjente jeg gleda meg da.. men de var veldig små ( ca 2400) . utrolig skjønne!! men hjelp de kommer til å drukne i klærne jeg har kjøpt.. angrer jeg ikke har kjøpt mer i 50 og enda mindre nå!!

noen som har tips for å få i gang fødselen eller....

Annonse

Veldig godt å høre at alt er bra med deg og gutta! Forstår godt du er lei - sistemann gikk jeg 10 dager over tiden og holdt på å gå til!! Vaske hus, gåturer, trapper og sex må være bra... i motsatt rekkefølge kan det til og med være morsomt! :)

IKKE prøv lakserolje som noen her på BIM anbefalte.. Har lagt på rom med ei som kom med helikopter inn med styrtfødsel pga det...

Tenk at du har greid å produsere så store gutter, når både du og faren var så små da dere ble født! Fantastisk! Er spent på hvor store mine jenter er neste gang jeg skal på kontroll i beg av mars - sukk... alt for lenge til! Det var ikke sååå stor forskjell, men det er jo enda tidlig!

Enlinger... har det alltid vært sagt du venter det, eller er det noe de har funnet ut den siste tiden?

Vel, med tanke på guttene så var jo dette en fabelaktig bra kontroll.. :) Med tanke på deg, så vet jeg akkurat hvordan du har det ja. Sant det var skikkelig vondt å sjekke åpning/modning?? Gud som jeg har angret på at jeg maste meg til det, har forsatt problemer med å sitte slik at det ikke gjør vondt i skrittet..hehe

Ok, så hvordan se positivt på dette da?? Jeg finner ikke et eneste positivt argument for MIN del, jo - kanskje ett...det er ganske slitsomt å måtte være i flere uker på sykehuset med ansatte og pleiere som blander seg VELDIG i alt du gjør, og det kommer nok vi til å slippe :)

Men, jeg klagde selv idag til min mor om det faktum at folk begynte jo å mase om at disse jentene kom til å komme ut i uke 30, så dette har vært et veldig langt svangerskap...!!!

Vi kommer til å være veldig stolte når dette er over da :)

enig føler at svangerskapet har vært langt.. og særlig siden de sa jeg ville føde straks i uke 34.. det er jo så sinnsykt lenge siden!!

helt enig.. ikke noe positivt å komme på nå.. barna er blitt såpass store og klare!! tror nok sykehuset hadde vært mye mas ja... de sier til meg å sette i gang nå hadde bare vært styr og tatt lang tid. kontroll igjen på onsdag... hvis ikke det har skjedd noe da.. så skal vi hvertfall snakke om å sette i gang,,, da skal jeg mase da!!

tvillingene jeg møtte i går hadde også fått beksjed om at de var rundt 3 kg.. og veide bare 2500 og 2600.. så det er vel kanksje en fordel med å vente litt..

hold ut jente73_tvillinger.... lurer på hvem som får først jeg.. tror det blir deg jeg.. liten lyd fra andre mars gravide.. hm tror jeg må gjøre en etterlysning

moden mamma.. vet ikke om du mente meg.. men mine tvillinger er toeggede!!

Hei!

Jeg har også termin i mars. Er i uke 37 idag faktisk og sitter fortsatt hjemme og venter... Jeg har på UL på mandag og da viste målene at guttene mine ikke hadde vokst de siste 14 dagene. Det ble også tatt en annen type UL som viser blodgjennomstrømningen og alt så bra ut der heldigvis. De hadde ikke noe godt svar på hvorfor veksten hadde stoppet opp, men påpekte at det var veldig vanskelig å gjøre korrekte målinger så langt ut i svangerskapet. Det er også ulike jordmødre som foretar UL for hver gang og da er sjansen for feilmålinger større. Jeg tror imidlertid at det er for trangt til guttene mine jeg. Magen min har heller ikke vokst noe særlig den siste tiden.

Det blir ny UL på mandag og er situasjonen den samme da, blir jeg satt igang. Det er jo ingen vits å la de være i magen hvis de ikke vokser. Da kan de heller komme ut og få pupp istedet ;)

Jeg må også innrømme at jeg begynne å bli en smule lei. Lei av å ha en så lite mobil kropp. Alt tar sånn tid.

Alle i familien har tippet ulike dager for når guttene kommer, men dagene går og ingenting skjer. Det blir spennende å se hvem som vinner tippekonkurransen:)

så bra flere har klart å komme seg til uke 37!!

Har skjønt det sån at det er vanlig at tvillinger slutter å vokse.. og at det ofte er grunnen til at fødselen settes i gang. Vet du hvor store de er da?? Målingene de gjør kan jo svinge ja.. skjønner at du også møter ulike folk hver gang.. er du bare hos jordmor? lege og?

Blir spennende å høre hva de sier på mandag da.. hvis du er moden.. setter de deg vel i gang... barna ligger i hodeleie eller??

He he så det er vedding hos deg og.. hos meg er nesten alle dager tippet i feb.. fleste har tippet mellom 23-29.. liker ikke de som tipper mars... orker ikke gå så lenge.

jeg har murringer og er litt små kvalm i dag.. sov kjempe dårlig i natt.. urolig i kroppen.. tror jeg begynner å grue meg litt til fødselen nå!!

Håper det skjer noe snar paulaFrank!!

Bøllefrøene:

Begge guttene ligger i hodeleie ja, det har de gjort siden november.

De sier ingenting om vekt når de måler. Hode -og mageomkrets pluss lårbeinet måles. Ei av jordmødrene jeg var til i januar mente at de nærmet seg 2.5 kg, men på mandag hadde tvilling 2 et vekstavvik på 24% i forhold til en enkling. Jeg stoler ikke helt på disse målene deres. Tror jeg heller må vente og se til de kommer ut :)

Jeg har vært til UL, jordmor og deretter lege hver 14 dag siden nov/des. Noen ganger har jeg truffet på samme jordmor, men ulik lege hver gang.

Sliter litt med søvnen jeg også. Har masse kynnere på natta, og det er litt plagsomt. Jeg har ikke hatt vett til å begynne å grue med til fødselen ennå :) Lykkelig uvitende om hva jeg har framfor meg... Mora mi har hatt flere vaginale fødsler, mens tvillingbrødrene mine ble tatt med KS. Hun hadde heller valgt 10 vaginale fødsler enn KS, så jeg trøster meg litt med det. Dette kommer til å gå så bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...