Gå til innhold

Softbag eller hardbag til Mai babyer???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde begge deler, softbag i søskenvogna og hardbag i kombivogna.

Foretrekker helt klart hardbagen, for om sommeren så synes jeg det ble så trangt og varmt i softbagen. Den er på en måte litt mer foret og tettere rundt barnet. Man kan jo legge barnet rett i sportsdelen på de varmeste dagene, men det synes jeg ble for åpent igjen.

Kunne egentlig tenkt meg duobag, for synes hardbagen til kombivogna var litt for trang også. Men kjøper du bag til teutonia så er vel det duobag.

Synes forresten fashionbagen til teutonia er kjempefin!

Jeg har en kombivogn med hardbag, og kommer til å kjøpe en søskenvogn, den sannsynligvis med hardbag også (kommer kun med hardbag).

Synes hardbag er veldig smart, klarer liksom ikke bestemme meg for om jeg egentlig trenger softbag.

Kan hende jeg kjøper en softbag i tillegg hvis jeg skulle trenge det, men gjorde ikke det med førstemann.

Hva er duobag??

Jeg har akkurat bestilt den vogna selv, men som duovogn. Min forrige ble födt 4.juni og hadde duovogn til han også. Min erfaring er at disse kombibagene blir jo så små utover hösten og vinteren at det er bedre med en litt större bag som man kan bruke litt lenger.

Dessuten er det finere også synes jeg:-)

Tror nok jeg kommer til å velge hardbag da.... Ser for meg at den er litt lunere og bedre for ungen å ligge i...

Synes fashionbagen er kjempe fin jeg også, det eneste som er litt dumt med den er at man ikke kan åpne kallesjen bak som kan kan på sportsvogn delen. Der er det en glidelås man kan dra opp sånn at det kommer luft inn - det er myggnetting der da.... Tenkte det kanskje var praktisk på sommeren??? Også er bærehandtaket på kanten av kallesjen....

Annonse

Neida, den kommer i duovogn også. Det er den bagen man kaller fashion bag tror jeg:-) Har akkurat bestilt den på nettsiden pingpong. Da "sparer" man jo på sportsdelen litt også bruker man bagen först. Tror til og med det går å bruke kallesjen til sportsdelen på liggebagen om du ville ha den luftinga som du skrev om litt over her. En venninne av meg bruker i allefall den kallesjen til.

Ja, da er du jo godt på vei:-)

Vi får se hvem som "vinner" racet....he he..Er nemlig sykmeldt med premature rier. Heldigvis ikke så alvorlig at det har blitt sykehus ennå, derfor er det bare å ta det med ro.....litt kjipt! Men har begynt å vaske babyklär fra 1.mann allerede da:-)

klem

Annonse

Har termin i beg. av mai, har kjøpt vogn med hardbag, fikk anbefalt det fra flere kanter, med tanke på at de ikke blir så tette som softbagene, og sånn sett egner seg bedre på varme sommerdager, sånn at babyen får mer luft og plass og kan sprelle friere der han/hun ligger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...