Gå til innhold

Spørsmål om SA!-Pliiis noen, er litt usikker her jeg nå hva som skjer!!!

♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg er gravid,men er ikke lengre på veg enn at jeg er rundt ikm dato nå.

(Usikker på ikm dato).

Hadde en pos cb igår morges og tok en idag tidlig oxo å den viste det samme.

Igår kveld fikk jeg lyserosa utflod(hadde det forrige svangerskap og)

Inatt fikk jeg sååå vondt i magen, varte kanskje en halvtime, tok en ibux å etterhvert kjente jeg ikke noe å da sovna jeg igjen.

Da jeg våkna idag tidlig trodde jeg at jeg hadde blødd masse!

Men var jo nesten ikke noe blod, har ikke hatt noe særlig smerter idag,men kjenner meg litt øm i ene eggstokken og livmoren (som ett lett press)

Blødde forrige svangerskap på denne tide også et par dager med friskt blod men da uten smerter.

Har ingen klumper, blodet er lyseoransje å jeg blør ikke like mye som når jeg har mensen å jeg har aldri opplevd sa så jeg vet lite om det!Men hvordan skal jeg tolke dette da når jeg blør mindre enn vanlig mens og er gravid? å hvorfor hadde jeg så vondt i magen hvis det ikke er sa? Å skulle det ikke blø masse da?

Er så sinnsykt forvirra,håper noen kan gi meg sine erfaringer eller noen svar so mgjør meg bitteltt klokere:)

Tusen takk!

Fortsetter under...

Hei

Eg er ikkje lege, så dette er sjølvsagt ikkje eit "offisielt" svar frå helsepersonell. Men då eg hadde ein sa i november, kom det først slim med ein liten raud klump, så brun klumpete utflod, så masse friskt blod kombinert med meir og meir vondt i magen/livmora. Det vonde sto på ca eit døgn, så gjekk det gradvis over. Totalt blødde eg i ca ei veke, mindre og mindre.

Veit ikkje om dette var til så mykje hjelp, dessverre. Men er i alle fall ikkje uvanleg med småblødningar og magevondt også i svangerskap som går godt!

Lukke til! Kryssar fingrane for deg!

En Sa blør en del og det kommer klumper. På meg tok det litt tid før det begynte å blø masse. Gå til legen hvis du er i tvil,be om å bli sendt til en spesialist så kan de ta innvendig ultralyd for å se om alt er fint og om det er liv.Da slipper du å være bekymret. Men jeg har hørt at du IKKE skal ta ibux når du er gravid ibux inneholder et stoff som kan framkalle abort. Hold deg til parazet.

jeg bruker ibux om jeg har hodepine, og med legens velsignelse... ingenting i den som fremkaller abort.

det er veldig vanlig med en liten blødning når det befruktede egget fester seg i livmoren. min kom omtrent da jeg forventet menstruasjon. jeg visste ikke engang jeg var gravid, men reagerte på at denne menstruasjonen var veldig kort.... blødde bare bittelitt i få minutter. men de øvrige menstruasjons-tegna var der. smerter i eggstokken, litt økt svette og generellt i ulage...som jeg alltid blir.legen har forklart at den blødningen jeg hadde var festningsblødning og helt vanlig.

da jeg hadde en SA i november blødde jeg voldsomt, og med store koagler og stikkende smerter i hele underlivet. da hadde jeg hatt småblødninger i en uke, og var til innvendig ul to ganger,sist bare noen timer før frøet døde. så lenge legene ser et bankende hjerte er alt ok, selv om det da var bare noen timer igjen av svangerskapet.

-men da det virkelig skjedde, så kjente jeg det!! som om alt løsner og revner. mamma har forklart det lignende etter sine sa. jeg tror at om du opplever en sa er det ingen tvil om hva som skjer. i alle fall ikke med meg og de jeg har pratet med.

håper alt er bra med deg og frøet i magen:) lykke til:)

Annonse

Hei jeg gikk til spesialist han anbefalte ikke å ta ibux under gravivditet direkte farlig hvis man har hatt Sa før ville jeg ikke tatt sjansen en hodepine kan man kurere med søvn og mye vann eventuelt parazet. her kommer litt iformasjon om ibux:

Ibux kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Det skriver produsenten Weifa (http://www.weifaprodukter.no/index.html?emne=1∏=&catid=29&subcat=42&cp=8) selv, på sine nettsider.

Medisin hindrer graviditet artikler i NRKs Puls (http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3408430.html) og Adresseavisa (http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article33501.ece).

"Kvinner som ønsker å bli gravid advares mot bruk av betennelsesdempende medisiner som blant annet Ibux og Celebra.

Årsaken er at medisinene kan hemme eller i verste fall gjøre at eggløsningen uteblir. Det skyldes at virkestoffene i preparatene kan hemme produksjonen av prostaglandiner. Dette er stoffer som finnes naturlig i kroppen, også i eggstokkene, og som gjør at eggløsningen foregår normalt. Dette gjelder et 20-talls medikamenter ifølge Statens legemiddelverk, deriblant Ibux, Naproxen, Napren, Brufen, Voltaren, Brexidol, Celebra og Vioxx."

Undersøkelser har vist at det var vanskelig å bli gravid hvis en bruker Ibux (eller tilsvarende f.eks.ibumetin) daglig. En snakker her om behandlig over tid, og med doser på 600 mg eller mer daglig. Ut i fra dette kan du bruke ibux 200 mg noen ganger under en menstruasjon uten at dette nødvendigvis er til hinder for å bli gravid.

Men gravide bør ikke bruke Ibux! Det samme gjelder for lignende reseptfrie tabletter som innholder ibuprofen og naproksen. Det kan være fare for fosterskader dersom du bruker slike medisiner.

Trenger du en smertestillende og febernedsettende medisin i løpet av svangerskapet, vil jeg anbefale deg å bruke et preparat som inneholder paracetamo

Om Ibux og graviditet/amming fra Felleskatalogen (http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/show.do?filename=%2Fcontent%2Fpreparat-register%2FI%2FIbux_Weifa_83635.html&search=ibux):

"Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelig effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket."

kjææææære folk no er dkke fanatiiiiske!!!!Dei fødde friske unger før i tida og når dei ikkje viste noko om noke!!!Skal ein vere so opptatte av ting og tang må ein la vere å gå ut forbi døra, lufta i dag er jo livs farlig og forurensa!!!!!

Ein skal leve so og seie som før sjølv om ein er gravide!!!Og sjølv om ein har hatt ein SA før betyyyyr det IKKJE at ein har det ein gang til. Ingen graviditeter skal sammenlignes me den forje!!

No hørtes eg sikkert litt sånn bråkjekk og sur ut, men måtte berre seie det

Fra ei som har termin i beg av okt:)

Uff jeg tør ikke ta ibux, jeg visst ikke om det i forrige svangerskap og jeg tok ibux flere ganger pga jeg sliter med hormonell migrene i begynnelsen av svangerskap. Nå holder jeg meg til paracet sånn for sikkerhetsskyld så får jeg heller slite litt med at den ikke fungerer like godt som ibux. Sånn for min egen skyld så vet jeg iallfall at ikke ibux er grunn om det går gale neste gang.

• 4 år senere...

Dette er en gammel tråd, men jeg skriver her i håp om at noen kanskje kan svare meg. Jeg tror ikke at jeg er gravid, men det er to mnd siden jeg hadde mensen sist, og jeg går på Loette p-piller. Glemte å ta en pille på det forrige brettet, men vet ikke om noe har skjedd... I går (søndag) skulle min neste mensdag etter uteblitt mens ha vært. Men på lørdag fikk jeg menssmerter i mage og rygg og litt småblødninger. Dagen etter, bare da jeg var på do, kom det masse brun, slimete, klumpete utflod sammen med bittelitt blod. I dag har det også vært bittelitt brun utflod og bittelitt blod og litt murringer. Er dette en merkelig mens eller...? Aldri opplevd dette før. Tok en graviditetstest da mensen uteble forrige måned, men har ikke tatt noen test nå, da jeg tenkte mensen ville komme som normalt... Jeg har til vanlig veldig regelmessig, normalt, lite mens og så og si ingen smerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...