Gå til innhold

Er jeg en smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Så da har eg blitt mamma for 2 gang for 3 uker siden,og vil gjerne fullamme til jenta mi er minst 6mnd. Men eg slite ganske mye,sitte med puppen ute heeele dagen,hun bruker meg som smokk! Hvis hun ikke får pupp når hun vil,skriker hun seg blå i fjeset...ikke vil hun ta smokk,hun blir bare forbanna,og kniper ijen munnen,når eg prøver å gi den til henne. Så eg trenge litt råd om hvordan eg ska gjøre dette. Eg lurte på om eg skulle gi henne mme på natta,eller er nattamming veldig viktig for melkeproduksjonen min? Hun spiser hver 1 1/2-2 timer hver natt,,,

kan noen hjelpe meg?hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bære henne litt i bæresjal, kanskje hun roer seg da? Med bæresjal av tøy finnes det stillinger som er gode for nyfødte.

Skrevet

tingen er jo at eg isje vil være smokk :)

bæresjal kan jo væøre fint d...men eg vil kje ha en unge på puppen 24 timer i døgnet :)

Skrevet

Jeg hadde også baby til puppen min hele døgnet den første måneden. Det går nok over.

Skrevet

Med bæresjal mente jeg du ikke trengte å ha puppe ute under sjalet.

Kanskje hun orer seg av kroppsvarmen din, utenpå bh og genser ! :-)

Skrevet

Bæresjal (uten puppen ute) er genialt. Snuppa her var også sånn som han hang på puppen hele døgnet for en stund siden, men det går over.

Har du prøvd forskjellige typer smokker eller? Det er jo ike sikkert hun vil ta den første du tilbyr henne. Her i huset går det i NUK sine :)

Nattamming ville jeg holdt ved like ja. Det er da de øker melkmengden best. Så for å holde melkproduksjonen opp best, er det greit å amme om natta.

Skrevet

så da hhar eg funne ein god smokk...siden hun e litt liten...så fant eg en kjempe liten en...spesiell greie,den ser heilt dum ut...hehehe..men hun liker den. så nå får eg litt mer fri...

men d e pupp hun har lyst på,for eg holder jo henne inntil meg ganske mye...men hun vil fremdeles ha pupp,så d e nok ikke bare varmen min hun vil ha.

Jeg ammer fortsatt på natta...d har blitt bedre det også...nå spsier hun ikke så ofte lenger...hun har en urolig tid fra 20.00 på kvelden til 1-2 tia på natta...så eg sliter ganske mye på kveldene...noen som vet ka d kan være? hun vil ha pupp,men så e hun så urolig at hun ikke klarer å drikke noe særlig,og dertter bæsjer hun eller raper...og da tenker eg jo at hun vil sove..men nei,hun er skamtrøtt,men faller ikke til ro...d e ett skikkelig slit...hver natt! vet isje ka eg ska gjør t slutt...for e sovner jo mens eg holder på,og våkner me et støkk...for eg har jo henne i armene. men eg kan trøste meg me at hun sover 5-6 timer om gangen etterpå...så hun våkner i 6-7 tia på morgenen...og vil spise!noen som har forslag på hva eg kan gjøre me d?

Takk for svar :)

Skrevet

Det at hun er litt urolig på kvelden er nok ikke noe rart. Jenta vår var også sånn en stund, men det går over. Ved ca. 3mnd., så var hun plutselig en engel som bare var glad og la seg til å sove klokka åtte hver kveld. Nå er hun 6mnd. og nå først har hun lært seg å sove natta igjennom, så du er jo veldig heldig som får sove i 5-6 timer i strekk allerede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...