Zitro Skrevet 20. februar 2008 #1 Skrevet 20. februar 2008 Hva skal man gjøre da? Er på 5 dagen uten avføring nå, og han sier hele tiden at han må bæsje og blir småhysterisk før han roer seg igjen. Han har angst for do, så han bruker fortsatt bleie. Hater potta like mye så det er heller inget tips... Tenkte å gi han malt i melka igjen for å se om et hjelper. Han spiser MYE druer, blåbær og slike ting, men det har ingen virkning. Nå er det faktisk det eneste hans spiser også...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Sviskesaft, det har funket bra her i huset
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Kan du ikke prøve litt Lactulose? Om ikke det hjelper kan man gi klystèr, men apoteket ba meg prøve Lactulose først på min gutt (straks 3år). Det hjalp etter 1 dag. Da fikk han en gedigen bleie:)
minnimommo Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Min to åring har genrell treg mage, hyler når han skal bæsje osv, men har brukt laktulose med jevne mellomrom, og det har løst det værste problemet. fortsatt litt vondt, men han får det t og blid som en sol etterpå! Han får nå ca 10 ml i biola hver dag!
alvis Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Gutten min har normalt ikke problem med avføringen men hvis han drikker blåbær biola får han kjempehard avføring. Prøv å kutt ut blåbær i en periode. Drikker han nok? Får du i ham grovt brød?
Zitro Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2008 Han drikker mye vann, men er utrolig vanskelig i matveien. Spiser knapt noe i det hele tatt. Eneste hans spiser nesten er frukt... kanskje 1/2 brødskive om dagen og helst ingen middag. Nesten så man skulle tro han hadde spiseforstyrrelser... men han er ingen liten gutt av den grunn, 96 lang og holder seg jevnt på 15 kg.....
Væren74 Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 I sånne nødstilfeller finnes det noe pulver du kan ha i drikke for at avføringen skal bli mykere. Spør på apoteket. 5 dager begynner å bli lenge. Ikke rart han ikke vil gå på do. Gjør sikkert veldig vondt stakkars liten. Til vanlig bruker vi tyggetabletter fra Animal parade som heter BifidusKidz. Les mer her: http://www.animalparade.no/produkt/26_bifiduskidz.aspx Snuppa vår har kun hatt hard mage en gang etter at vi begynte med disse og det er noen måneder siden nå altså!
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Et litt varmt bad funka til oss og ja vi lot han rett og slett få bæsje i badekaret. Stakkars gutten , vi g\hadde så vondt av han for han trodde vi skulle bli sint, men da bare tøysa vi det bort:o) Etter det så ble det gradvis bedre:o) Men husk å si ifra til barnet at om han føler at han må bæsje når han er i badekaret så får han lov til det og at dere ikke blir sinte på han.
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Ps: Om han hater do og påtte så ikke mas om det. Det kan faktisk føre til at de får angst for å bæsje++ Gutten vår var over 3 år før han slutta med bleie for han var ikke klar før det, Men da skjedde det plutselig over natten:o)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Jenta mi har problemer med maven og avføringen og vi har nå begynt hos en manuellterapaut for å se om det kan hjelpe på maven. Det viste seg at hun har låsninger i rygg og nakke som kan ha vært der helt tilbake fra en lang og vanskelig fødsel. Har akkurat begynt så vet ikke enda om det vil hjelpe. Jeg syns det er best å prøve ut det man kan før man begyner å gi små barn avføringsmidler.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Blåbær virker stoppende så jeg ville sluttet å gi ham det i en periode. Prøv vanlig Biola - det fungerer og er naturlig og sunt Lykke til!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Vi har gitt snuppa vår malt (en stor teskje i en liten kopp lunken te - jeez, den ungen liker mye rart) i går kveld og i dag tidlig og endelig løsnet det her - bæsja 3 ganger i dag. Men sånn til daglig får hun en kopp Biola til kveldsmaten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå