Gå til innhold

Barnebøker om svangerskap (samme for 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Jeg har en oppvakt 3 åring som spør veldig mye om babyen i magen, og han gleder seg voldsomt til sommeren da han skal bli storebror. Han lurer jo svært på hvordan babyen har det i magen, og hvordan han skal komme seg ut. Det er nok også like før spm om hvordan babyen kom seg inn i magen dukker opp.... Kunne tenkt meg til å lese bøker for han om dette, og har vært innom biblioteket og fått med meg noen bøker til barn om emnet. Men de var for det første på dansk, og jeg syns de gikk litt for godt inn på selve forplantningsdelen... Noen som har et tips til gode bøker som en 3 åring kan forstå, med fine bilder, og ikke er alt for innviklet???

Fortsetter under...

Hei

Jeg jobber til daglig i bokhandel, og her har vi en bok som heter "I magen bor en baby" av Thomas Svensson(ISBN 9788247801819). Den er illustrativ og flott for barn. Mulig en 3åring er litt for liten, men siden han er så interessert tar han nok denne:)

Lykke til.

Thea

Heia. Takk for svar. La inn samme spm på 2.trimester, og fikk tips om samme bok. Så dro og skaffet meg den boken igår, og leste den for 3-åringen min. Men tror faktisk han syns den var litt tullete, men morsomt med de klaffene. Skal ut å få tak i boken "Nurket har fødsel" og "Nurket er et bøllefrø" som visstnok er av samme forfatter.

hei ! var innom bokhandleren å så på den samme boka, men synes den ble for "teit" til en treåring. tror nesten det er enklere å forklare det selv. Men jeg har boka "kroppen" av trond viggo torgersen. Der er det masse fint om alt egentlig...som har med kropp å gjøre. Tenkte jeg skulle vise litt av den til min treåring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...