Gå til innhold

Hjelp, skal på 80-talls party i helga...

Anbefalte innlegg

What to wear??

Har ikke noen gamle klær siden jeg har flyttet så mye, og vil helst ikke bruke en formue på en kveld..

Noen som kan gi meg noen enkle tips på hvordan jeg kan forandre meg til en 80-talls diva, evt rockgud eller bare vanlig 80 talls jente?

( jeg ble født tidlig på 80 tallet så jeg kunne jo kanskje ha stilt opp i smokk og bleie.. )

Fortsetter under...

http://www.flux.no/kari/80_mote.htm

Her er tips fra www.henne.no:

80-tallet er morsomt som tema på en fest. Du har mye "dekorativt" å velge mellom, og klærne er fremdeles lette å få tak i brukt og på loppings - fordi det ikke er så lenge siden.

Her er noen stiler du kan låne fra:

# Madonna/Like a Virgin. Kjør nettingstrømper, pumps, miniskjørt, nettingvester (eller knallfarget "storskjorte" med rosa/pastellfarget BH under), én blondevante på en hånd, masse smykker oppå hverandre - særlig sølvkors og perler. I håret kan du surre inn tyll, og gjerne ha litt krøller i håret. Store buskete øyebryn og knallrøde lepper hører med.

# Sossen på 80-tallet. Isbastøvler/pumps/cowboystøvler (fra f.eks. Sancho), litt for korte lyse, steinvaskede jeans eller pastell/svarte strekkbukser, collegegensere eller full joggedress i pastell - gjerne med logo (eller klassiske plagg som Jean Paul / Paul & Shark / Busnel-genser) pastellfarget diskobelte og masse hårgele.

# Frikere på 80-tallet: Sort eyeliner, tupert hår, svarte, blanke goth-skjorter og T-skjorter med bandnavn fra 80-tallet (Duran Duran, INXS, Spandau Ballet, Depeche Mode m.fl.). Bondage-klær/sikkerhetsnåler, nettingstrømper, naglebelter, sko med rund tupp og tykke platformsåler (eller spisse punkete boots). Hvit sminke, mørke lepper, masse eyeliner. Tenk Marilyn Manson og kjæresten Deeta von Teese - typisk 80's!

Selv husker jeg vi ogå hadde cowboyboots, seilersko, Ball gensre, Benetton gensre med masse farger, lilla dunjakke, dongeri/jeans som vi brettet opp (på innsiden) - (lekkert), tuperte luggen og hvit/rosa leppestift. Gjerne store plastringer i ørene.

Jeg er født i 1975, så vi hadde vår "glanstid" på slutten av 80-tallet. Hi hi.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...