lana<3 Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Lurer på om det er flere gravide her inne som bruker det....Har prøvd meg på diverse andre midler men de virker ikke, kun Nexium Fikk Nexium før svangerskapet for å bruke på halsbrann men når jeg diskuterte dette med legen min bare pratet han det bort??? Føler jeg brenner opp innvendig og de er de eneste som fungerer... Er litt rådløs her.....
Limlamli Skrevet 20. februar 2008 #2 Skrevet 20. februar 2008 Dette fant jeg på nettet: 4.6. Graviditet og amming Kliniske data for bruk av esomeprazol ved graviditet er ufullstendige.Epidemiologiske studier som inneholder data fra et større antall graviditeter eksponert for den racemiske blandingen omeprazol indikerer ingen malformasjoner eller føtotoksiske effekter. Dyrestudier indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter på embryo/føtal utvikling. Dyrestudier med den racemiske blandingen indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter ved graviditet, fødsel eller postnatal utvikling. Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Det er ukjent om esomeprazol går over i morsmelk. Det er ikke utført studier på ammende kvinner. Preparatet bør derfor ikke brukes ved amming. Jeg bruker selv denne eller en annen reseptbelagt tablett pappa får som jeg ikke husker navnet på nå. Turde ikke ta de da jeg ble gravid, så prøvde Gavicon. Syns den virker veldig bra. Men det er jo forskjell på oss. Lykke til!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 20. februar 2008 #3 Skrevet 20. februar 2008 Jeg bruker det. Har fått resept på dette etter at jeg ble gravid også! Jeg tar det når jeg vet at jeg skal spise noe som vil gi meg halsbrann og selvfølgelig dersom jeg får halsbrann! Er ikke glad i å spise tabletter, men det er også det eneste som funker på meg. Tar jeg ikke dette innimellom har jeg konstant halsbrann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå