tea26 Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hei alle sammen.Jeg vil absolutt IKKE starte en ny røykedebatt.Men er det noen her som har mistet/hatt komplikasjoner pga røyking? i Tilfelle,hvilken uke? Taknemmelig for svar!
villemo* Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Hei. Jeg var redd for det når jeg hadde MA sist, at det var fordi jeg ikke hadde klart å slutte å røyke. Men legene sa at så lenge det skjer innen 1.trimester kan man ikke påvirke dette uansett hva man gjør og ikke gjør. Det de er redd for med røyking er at det påvirker barnet ved at det f.eks kan utvikle astma o.l. Etter det jeg har hørt da...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 de som røyker får ofte vekstretarderte barn. har ikke hørt om noen spes sykdommer barnet kan få, men det er jo selvfølgelig best om spiren slipper å få nikotin når han er der inne..... og så får man ofte trangere blodårer av røyking. så oxo de blodårene i morkaken og navlesnoren som forskyner barnet med oksygen og næring..... med andre ord...ikke noe åleit for tassen å være inni mamma i det hele tatt....
mikaela Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 har hatt en MA ikke pga røyking da jeg ikke røyker lenger (slutta 3 år siden) Men risikon for spontanabort øker når du røyker.
villemo* Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Dette sa de på sykehuset da jeg hadde utskarpning etter MA et ikke stemte. Hvis man aborterer innenfor 1 trimester er det IKKE pga røyken at det skjer. Jeg røyker, og sliter veldig med å slutte. Tok det opp med legen da jeg var der i går, og spurte da om det var bedre at jeg trappet ned og sluttet ved hjelp av f.eks nicorette. Han sa at han ville ikke tatt det, siden det ikke er forsket nok på nicorette og graviditet. Det beste var hvis jeg sluttet å røyke, men klarte jeg det ikke var det veldig bra om jeg kuttet ned. Det er påkjenning for kroppen og fosteret dersom mor sliter veldig med sluttinga også sa han. Men selvfølgelig ønsker man å slutte.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Jeg røkte ca 1-2 pr dag igjennom svangerskapet. Klarte ikke slutte. Det endte med at jeg mistet i uke 30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå