Gå til innhold

Hypospadi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på snart seks år ble operert for hypospadi da han var 2 år. Urinrøret munnet ut på baksiden av penis, penis var i tillegg veldig krum og hang sammen med pungen. Pungen var i tillegg veldig kløyvd ved at strengen der var for stram. For å rette på dette måtte de bruke all forhuden. Han ser derfor i dag omskjært ut.

Vi har snakket mye med sønnen vår om at han måtte på sykehuset å ordne på tissen og at han derfor ser litt annerledes ut. Han har i ettertid vært på en del kontroller på Ullevål for å se om urinrøret er slik det skal være.

Hans penis krummer fremdeles nedover, og når han får reisning står den krom nedover. Det kan derfor se ut til at han må ha en operasjon til for å rette på dette. Slik han er nå vil det antagelig bli problematisk å gjennomføre et samleie når han blir voksen.

Dette er noe vi ikke har snakket med vår sønn om. Litt tidlig å begynne å snakke om hans fremtidige seksualliv i 6-årsalder. Vi har heller ikke sagt noe om at han kanskje vil trenge en ny operasjon.

Så det jeg lurer på er når bør vi ta opp dette med vår sønn. Vil ikke at han skal gå lenge å grue seg for det og være redd for at noe er galt. Samtidig som vi vil forberede han på hans tilstand før han kommer i puberteten og finner ut at han ikke får reisning slik som gutter flest.

Vil også gjerne høre erfaringer fra andre som har barn med hypospadi og voksne som har det.

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det holder å snakke med han slik dere har gjort til nå...Som du sier er det tidlig å snakke om sex,og å snakke om opr.vil nok bare skremme han...Om han skal opereres før tenårene ville jeg ha tatt det da etter alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...