Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hva synes dere? Er de bra og hvor lett fikk dere plass?
Karabimbi Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hei vi har hatt plass til vår sønn siden han var 1 år og 8 mnd. Nå er han 4 år og 2 mnd. Vi søkte fra han var 1 år så vi fikk ikke plass med en gang. Han trengte plass fra 1 jan. men fikk plass i august. Vi er veldig fornøyde av flere grunner. Vi bor like ved barnehagen og pappa jobber 100 meter fra barnehagen. Jeg jobber ikke på sykehuset men går forbi på vei til min jobb. Det gjør hverdagen lettere. De ansatte er veldig hyggelige selv om det har vært en del utskiftinger pga svangerskapspermisjoner ol. Heldigvis er det flere som har vært der hele tiden og som kjenner sønnen vår. Føler at de som jobber der liker seg og at stemningen dem i mellom er bra. De er mye ute og leker og de små barna sover ute. På storebarnsavdelingen hviler de inne, men de er til gjengjeld mere ute å leker. De har fine store lekeområder ute. Lokalene inne er ikke av de mest moderne men det legger ikke barne merke til. De får frokost (frivillig), varm lunsj (2-3 dager i uka) og frukt ol. i 3 tiden. Barnehagen åpner tidlig og har bare 2 uker stengt om sommeren. Det er 7 (eller var det 6) barnehager på sykhusområdet og det virker som om de samarbeider fint om forskjellige aktiviteter. (Barnehageuke, nissetog, stluciatog osv) Barnehagen er liten og oversiktlig. Ikke minst, sønnen min stortrives! Det som jeg har tenkt på som negativt er at ingen av vennene hans og veldig få av barna forøvrig bor i nærheten av oss. Så det blir lite kontakt med barnehagebarn og foreldre utenom barnehagetid. Virker ikke som om sønnen min tenker på det. Han leker med nabobarna i helgen selv om de går i andre barnehager. Men vi som foreldre kunne jo hatt nytte av å hjelpe hverandre med henting el liknende hvis vi hadde bodd nærmere hverandre. Vi har nå fått nr 2 og håper også hun får plass fra høsten av!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Hei og takk for svar! Vi var vel i samme situasjon om deg, fikk heller ikke plass i januar. Håper på plass nå på våren, jeg får ikke jobbet så lenge vi ikke har plass. Hvor sent er det akseptert å levere barnet? Vil helst ikke at hun skal være over 6-7 timer i strekk der. Når åpner og stenger den? Takk igjen!
Karabimbi Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Barnehagen vår åpner 6.45 og stenger 16.30. Tror det er sånn på alle barenhagene på sykehuset. Nå som jeg er i permisjon med lillesøster prøver vi å levere storebror innen kl 9. Han blir hentet ca 16.15. Siden pappa jobber rett ved siden av barnehagen så er det som regel han som henter og bringer. Har aldri hørt om at man bør levere innen en viss tid. Det er opp til deg. Vet bare at de gjerne vil ha beskjed inne kl 9 hvis barnet er sykt eller kommer senere. De har morgenmøte kl 9 og da må de vite hvor mange barn som kommer. Håper dette var svar nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå