BellaElisabeth Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er 25 år og gravid med mitt første barn, kan ikke si jeg gleder meg. Vet ikke hvem faren er, men kommer til å klare meg bra. Lurer på hva er det jeg har krav på av fødselspenger osv... JObber som Freelancer, så har ikke "fast" jobb i den forstand, men jobber alltid og har lønn hver mnd. Hilsen bekymret
*Super*Mamman* Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hei. Da vil du få gjennomsnitett av lønnen din, NAV regner ut for deg, som regel gjennomsnittet av de 10 siste mnd, men kommer ann på hvordan en har jobbet... Som alenemor får du også dobbel barnetrygd, farsbidrag ( selv om far er ukjent), og overgangsstønad. Hvor mye en får i overgangsstønad kommer ann på hvor mye du har i annen inntekt.. Når barnet er 1 år, får du et ekstra småbarnstillegg, og kan søke om å få dekket en del av barnehageutgiftene.. ( hva du får kommer ann på din inntekt ellers).Hvis ungen ikke er i barnehage får du kontantstøtte. Du kan også få bostøtte gjennom husbanken, men dette reguleres også av inntektene dine og boutgiftene dine... Du betaler også mindre skatt som alenemamma... Mulig det er mere også som jeg har glemt... Var alenemamma selv for noen år siden, og økonomisk gikk det iallefall kjempegreit:) Masse lykke til:)
happy!!:-) Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 dette var fint å få noen svar på. Jeg er også gravid med mitt første barn, vet hvem faren er, bare vet at han ikke er interessert i å få noe barn nå, utenom noe forhold. Lykke til, dette klarer du helt fantastisk!
BellaElisabeth Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. februar 2008 Tusen takk! Dette har bekymret meg så mye at jeg ikke har klart å glede meg over graviditeten. Er nå 27 uker på vei, og det har vært litt vondt å "grue" meg til å få barn.
BellaElisabeth Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2008 Ja, det gjør det. Hadde nok gjort det jeg også dersom jeg ikke hadde oppdaget graviditeten så sent. Håper du har det bra i alle fall! Man har masse tid til å få barn senere, når ting er mer i orden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå