Gå til innhold

Hva er forskjellen på hasj og marihuana?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rebel m/jente

Mange opplever å få en lettere rus av marihuana enn av hasj. Hasj inneholder mer thc (virkestoffet) og i mer komprimert form, og dette gir ofte en tyngre rus.

Etter det jeg har gjort meg av egne erfaringer, er pot (marihuana) "snillere" i rusen - man blir mer i godt humør og får en lettere rus enn hasj som gir en tung rus og gjør at man fungerer dårligere sosialt når man er ruset.

Annonse

• 1 år senere...

Det er det dummeste jeg har hørt. Du tror ikke det har mer å gjøre med det at han drakk, eller at han er blant dem som blir voldelig i ruset tilstand?

Forskjellige mennesker reagerer fysiologisk forskjellig på rusmidler. For det om det skjer med ham, så skjer det ikke med hvem som helst når som helst. Husk at det er Dagbladet du leser for det om det regnes som intellektuell lektyre i enkelte kretser :-p

• 5 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Annonse

siden du ikke fikk noe godt svar, skal jeg forklare det for deg:

1. hasj er marihuana som er blandet med masse annet drit, ja, dessverre. Det er sekret fra hamp-planten. Hasj har en høyere tetthet enn marihuana og tar mindre plass ved smugling og er derfor vanlig i land der omsetning er illegal. Fargen varierer som oftest fra svart til brun. Den røykes som oftest iblandet tobakk, og varmes opp før det for å løse den opp. Rusen er ofte tung og sløvende

2. Marihuana eller pot er tørket hamp-plante. Som kan røykes direkte eller blandes i litt tobakk. Denne gir som regel en slags rus som betegnes som Høy.

3. Kif. pollen fra mariuhana planten. denne er det beste man kan røyke.. sies det.

her kan du lese mer:

http://no.wikipedia.org/wiki/Cannabis_%28rusmiddel%29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...