Gå til innhold

Hva syns dere om...

Anbefalte innlegg

Markus? Oppbrukt? Hører stadig at det er så mange som kaller/kallte barna sine dette både nå og for noen år siden. Ser jo også at det ligger på "poppis" lista. Vet liksom ikke helt selv om det blir dette gutten vår skal hete, men foreløpig er det dette jeg og samboer er mest enige om hvertfall. Vet om kun en som heter det rundt her vi bor, av erfaring med forrige så dukket det plutselig opp så mange med samme navn etterhvert?! Har mest lyst på et litt spesielt navn som ikke så mange heter, men der ble vi aldri enige. Dette står vi igjen med, hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136901979-hva-syns-dere-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også Markus på lista, og synes det er et utrolig nydelig navn. Det er litt populært, men synes ikke det gjør noe, jeg kjenner faktisk ingen som heter det.

Emilie er jo ganske populært det og, har i alle fall vært, nydelig det også. Synes Emilie og Markus er kjempefine sammen, gå for det.

Ja, de passer jo liksom litt sammen da. Var TOTALT uvitende om det med Emilie den gangen nemlig, kan nok hende vi hadde gått for en litt mindre populær variant av navnet hvis vi hadde visst at såå mange andre kom til å hete det. Så derfor litt obs denne gangen.. Gjør ikke noe at noen heter det smme, er ikke det jeg mener. Men litt kjedelig når en begynner i bhg/på skolen og det er x antall barn med samme navnet vi syns var/er så spesielt.. hehe

Jeg har to venninner med smågutter som heter Markus, så for min del er navnet oppbrukt. Men det er generelt et pent navn da, men når det finnes så mange fine navn der ute burde det jo også være mulig å finne noe annet. Markus og Emilie blir forferdelig kjedelig og A4 sammen synes jeg - men der er vi jo forskjellige...

Markus er et veldig fint guttenavn. Når vi døpte gutten vår Simen i 2000 lå det også på listetoppen. I dag er det kun to stk på skolen som heter det. Skolen har 450 elever. Synes ikke man skal tenke så mye på om mange heter det eller ikke. Gå for det navnet dere synes er fint.

Passer forresten supert til storesøster Emilie.

Jeg har heller ikke følelsen av at Markus er så populært, ingen jeg kjenner heter Markus, og jeg synes det er kjempenydelig og flott navn. Passer flott til storesøster Emilie, vi vurderte Emilie til snuppa her. Synes ikke man skal tenke så mye på om det er populært eller ei, for alt man vet kan jo et kjempesjeldent navn bli kjempepoppis fort om man velger det.

Gå for Markus til Emilie!;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...