snæparguri Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 jeg har en liten pusekatt ,å vi klarer ikke bli enig om navn til han. har dere forslag?
Tante Bassa Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Mons Truls Sivert Har hørt at man bør ha navn med S i, fordi det er en lyd kattene gjenkjenner (aner ikke om det stemmer).
Mamman til Sofia:-) Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hadde en katt som het Stig Helmer.. Litt uvanlig, men da er det din katt som kommer når du roper og ikke alle de med samme originale navn..
<3 lykkeliten <3 Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Pia eller Sylvester. Det heter mine katter.
snæparguri Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 har hatt en katt som het kjell propell. så en som hete roy åge. og ei som het kjellfrid. vil ikke ha et vanelig kattenavn som mons å sånn. stig helmer va kult da
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Vår katt het Stevens. Måtte nesten følge opp Bob Hund som bodde ved siden av (naboens bikkje), så da ble det (Cat) Stevens hos oss. ;o)
prebs Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Utrolig kule navn i denne tråden- kniis. Mine katter heter Ludvig og Preben.
theafranord Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Hvilken farge er den?? Ketchup..... Majones....forkort det til Majo,,, Franko Mikke....mikky Bush Kjell Magne Wisky ..............
Cosette Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Du sier ikke om det er jentekatt eller guttekatt, men vi har to katter som heter Gizmo (gutt) og McQueen (jente). Har også hatt katter som het Lille My (jente) og Shanty (gutt) :-D
Mammaen til Turid Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 en fordel at det bare er en eller to stavelser i navnet.. da er det jo lettere å rope på den også da.. det med s i navnet tror jeg ikke har noe å si.. vår katt reagerer ikke på denne pspspsps-lyden som enkelte bruker, ganske enkelt fordi vi bevisst har unngått den lyden.. våres heter Orion, men reagerer også på Basse (kosenavn for kosebamse, for han er kosete.. *flire*), og litt på Tjukken (tergenavn, for han er en kastrert hannkatt og stor...)
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Vet ikke hvorfor, men jeg liker ikke at dyr har folkenavn. Kan være at det er noe jeg har med meg fra både mamma og bestefar. På gården der mamma vokste opp bestemte bestefar at dyrene ikke skulle ha navn som folk. Vi har hatt to Gråpuser, de har jo vært grå da Katten til bestefar hette Mons, ikke særlig originalt da den jo var en mons Hunnkatten de hadde hette Pisi, og etter det jeg forstår så er det navnet på en hunnkatt, så ikke så mye bedre det egentlig da enn at hun kunne fått et litt vakrere jentenavn, men,men Den siste katten vi hadde var rød og hvit, og han het bare Pus. Ellers møtte jeg en katt en gang som hette Gråtass, men han var jo grå da. Vet noen som hadde en katt som het Kat(t)astrofe. Vet nå ikke om jeg synes det er noe særlig da, stakkars. Kanskje fint å ha et navn som har noe med kattens utseende eller væremåte? Labben Poten Hvitøre? Nei, jeg vet ikke. Lykke til iallefall:)
tea26 Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har en svart katt som heter Lakris:) ellers synes jeg Muffin er et morsomt navn..
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 Våre kattenavn opp gjennom årene: Absalom (??hehe) Denne husker jeg ikke, var bare 3 år jeg da. Trixi Pus Tequila Tuva Chica
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 jeg har en svart katt som også heter lakris og en grå som heter fanny:)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Kjenner ei som har en hund og en katt som heter Lotus og Chivas. Syntes det er fiine navn
snæparguri Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 19. februar 2008 det er en 3 mnd gammel halv persjer. stålgrå. ikke inntrykt tryne. hannkatt
Dozer Skrevet 19. februar 2008 #23 Skrevet 19. februar 2008 Vi har Turbo, Stripa og Pete, alle hannkatter
Snooopi Skrevet 19. februar 2008 #24 Skrevet 19. februar 2008 Jeg synes Muffin er det beste hittil! Jeg har selv en Mons. Før har jeg hatt Luni og Klumpen.
Mixå Skrevet 19. februar 2008 #25 Skrevet 19. februar 2008 Som et annet innlegg, så gjenkjenner katten s.. det er derfor vi kisser på katten for at den skal komme:) jeg vil fraråde deg å kalle den taxi, for folk vil se dumt på deg om du står på verandaen å roper TAXI!!! min er oransj og hvit, og hete Sivert. liker litt spesielle navn selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå