Gå til innhold

Bjørnen Collargol*gravid*!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har skrivi litt på samme tråd, og jeg ser du fikk satt inn 2 egg og nå er gravid med en -og at du blødde en del i begynnelsen.

Må bare spørre, hva slags blødning og hvor kraftig var det?

Jeg fikk nemlig også satt inn 2 egg 28.01, og ut fra hcg-målingene trur de det "bare" er en der inne (jeg blir overlykkelig hvis vi får en baby til høsten, jeg!!). Også har jeg småblødd litt siden rd15. Har 2-3 ganger fått friskt blod på papiret, ellers stort sett brunt. Det har aldri vært mer enn på papiret. Har tenkt på at det kan være det andre egget som gikk til grunne.

Er noen dager litt vanskelig å tru på dette når det stadig kommer litt blod, men fikk målt hcg til 2300 i går, og kasta opp da jeg sto opp i dagtidlig, så det må vel være et håp!

Blir kjempeglad for svar fra deg!

Kos deg så mye med magen!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne i tilfelle Bjørnen Collargol kommer innom igjen!

Skrevet

Prøv å legg innlegget på "Gravide slitere" ;)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Hei Lille Vackre Anna :-)

Stemmer at jeg fikk satt inn 2 egg. Jeg begynte å blø ute på kvelden på rugedag 10. Det var friskt blod som kom på papiret. Var jo selvfølgelig sikker på at det ikke gikk denne gangen heller og hadde alle symptomene som da det ble negativt resultat...

På rugedag 13 skulle jeg på jobbintervju så tok en test bare for å se at den var negativ liksom. Hadde litt blod på papiret hver gang jeg var på do. Testen var svaaaak positiv og var vel egentlig forberedt på at dette måtte være en kjemisk graviditet. Blødde litt på papiret hver dag (friskt blod hele veien).

På rugedag 15 (en fredag) tok jeg hcg-prøve som ga et resultat på 111. Når jeg gikk og var litt i bevegelse kom det mere blod også. De forberedte meg på at det kunne gå galt side jeg blødde og ville ha meg inn til ny prøve på mandag.

Tok til sammen 4 tester som ble sterkere og sterkere (selv om min mann klarte å kjøpe 3 forskjellige merker;-)....).

På mandagen var jeg supernervøs, men prøven viste da et resultat på 640 noe som var veldig bra stigning :-)

Jeg husker at jeg hadde et par ganger hvor det i tillegg til dette friske blodet kom noen klumper (koagulert blod) og da ver jeg i alle fall sikker på at det kom til å gå galt! Ble sykemeldt og fikk beskjed om å ta livet helt med ro. Blødningene avtok litt etter hvert og ble til annenhver dag og så når jeg var 7+4 hadde jeg de siste blødningene.

Jeg også laget meg en teori om at det var det ene egget som skulle ut, at det var derfor jeg hadde disse blødningen. Fikk aldri noen forklaring på hvorfor.

Jeg har jo mistet 3 ganger før så fikk jo veldig oppfølging pga dette, var derfor inne på UL 4 ganger før jeg ble 12 uker. Tar i tillegg fragmin pga at jeg har koagulasjonsproblemer med blodet. MEN jeg tok også stikkpiller med progrestantilskudd til jeg ble 12 uker.

Er i dag 23+1 og tulla i magen er veldig aktiv. Hatt 2 ganger i uke 20 litt blod på papiret og fikk kommet på en ekstra sjekk. Fikk både utvendig og innvendig UL så alt var i den skjønneste orden heldigvis!

Håper at allt ordner seg for deg! Kvalme er forresten et godt tegn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...