Gå til innhold

Kropp og sånn.. (litt utblåsning..)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å bli komfortabel med min egen kropp igjen...?? Og hvor lang tid det isåfall vil ta.. Jeg likte kroppen min før graviditeten.. Langt fra perfekt =) Men godt fornøyd..

Jeg har lagt på meg 20 kg frem til nå ( uke 36), har fått masse strekkmerker i et "fint" belte rundt magen.. Og etter jeg er ferdig med å amme, vil brystene være veldig annerledes også..ALT kommer til å være så annerledes, og jeg vet ikke om jeg kommer til å like kroppen min når jeg er ferdig med alt dette..

Selvføgelig, når man først skal "ødelegge" kroppen sin, så er vel graviditet det mest givende.. :P Man får jo noe så fantastisk ut av det, og et kroppslig selvbilde er vel i bunn og grunn et lite offer..

Jeg er ikke den type jente som er så kjempe opptatt av kropp til vanlig.. Men nå tenker jeg på det oftere og oftere..

Jada, kiloene kan man trene av seg (jeg hater å trene...) og strekkmerkene blir lysere og mindre synlige med årene (men de vil alltid være der!) Puppene derimot, må man vel operere for å få de til å se bra ut igjen, men dèt skjer ikke =)

Puppene ville jo bli tatt av tyngdekraften etterhvert uansett, men da ville det gått over flere år, ikke over ett..

Huff, sytete.. Men måtte bare få det ut..

Fortsetter under...

Hehe, ja du sier noe! Jeg har igrunn ikke tenkt så mye på det, men det er klart at kroppen blir nok aldri den samme igjen!!! Har desverre ingen oppmuntrende ord er jeg redd.... jeg er også førstegangs, så sikkert lurt å se om noen med erfaring svarer deg:) Godt å få ut litt frustrasjon da!!!

Jeg har også et forsåvidt avslappet forhold til kroppen min..Og hvis man eventuelt ikke blir helt som før så vet jo alle hvorfor man er slik da, etter å ha vært gravid. Hadde man lagt på seg osv. før man ble gravid hadde liksom det vært kun for at man ikke er sunn nok osv. Nå har man liksom en grunn til at kroppen blir som den blir på et vis. Vet ikke om dette høres noe fornuftig ut men..

Jeg har hvertfall merket at jeg gir litt f... i hvordan kroppen blir etterpå, for jeg synes det er så totalt verdt det! Noen blir jo like fine igjen og man kan ikke se det på de, men vi må vel bare forvente at det blir noen skavanker. Det vikigste må vel være at vi ikke blir ødelagte nedentil.. Det er den største skrekken min!! Da tenker jeg på sånn skikkelig altså, ikke bare at man får rift eller må klippe osv.

Puppene er det vel viktig å holde opp ordentlig så de får bra med støtte..Slik at huden på de ikke får muligheten til å strekke seg for mye. Her får vel jeg igjen mye for å måtte bruke BH fra tidlig i svangerskapet pga råmelk-lekkasje!:P

Men husk, det er ikke ammingen som forandrer puppene, det er det graviditeten som gjør. Vet ikke om det var det du mente men.. For det er jo det at de vokser som gjør at huden strekker seg, og kan bli slappere igjen etterpå, når de krymper litt.

Vi kommer nok ikke til å bli helt de samme igjen, men hvem har vel behhov for å se ut som en "tenåring" da, når de har opplevd den gleden av å bære fram sitt lille mirakel!?:)

Tenker jo sånn også,at alle rundt meg vet grunnen til at kroppen min er så forandret.. Men alle (og ja, jeg da mener jeg faktisk alle =( ) venninnene mine som har fått barn forandret seg ikke i det heletatt! Ingen strekkmerker, ingen ekstra kg.. De fleste har vært tilbake i de gamle klærne etter kun kort tid.. Det går litt inn på meg..Selv om jeg ikke vil =(

Det er ikke sånn at jeg går rundt å tenker på det her så ofte.. For all del.. Det er bare i blant at det slår meg så hardt, at det er en mulighet for at jeg ikke kommer til å være komfortabel med kroppen min igjen..

Hei,

jeg er andre gangs. Syns egentlig kroppen ble ganske seg selv igjen etter sist gang. Det tok jo selvfølgelig litt tid, men ble godt fornøyd etter en stund jeg. Og mannen min også! Noe som også gir selvtilit, ihvertfall for meg. Han syns jeg ble like vakker igjen. Derfor tenker jeg ikke så mye på det at kroppen forandrer seg. Tror nok det går greit for de fleste, bare vi tar litt tiden til hjelp. Det er nok litt vanskelig å se for seg nå, i slutten av et svangerskap...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...